Kako se koristiti društvenim medijima – 1.dio
Solidan diktafon, blokić i olovka, te dobra baza podataka/izvora? U današnje vrijeme to više nije dovoljno. Novinaru je potrebno mnogo više, novinar se mora služiti cijelom paletom web alata koje nude društveni mediji poput Facebooka i Twittera ili pak YouTube-a. Portal Mashable je stoga odlučio olakšati mnogima posao napraveći koristan vodič kroz društvene medije.
1. Vodič kroz YouTube
Svakih sat vremena na YouTube-u se pojavi novih 20 sati videa, a oni su razvrstani u 3 kategorije: reemitiranje aktualnih materijala, originalni video i distribucija vijesti te arhiva starijih snimaka. Medijske kuće, novinske agencije pa čak i građani-novinari koriste se svima trima kategorijama ne bi li «uploadali» svoje snimke.
Reemitiranje aktualnih vijesti
Korisnici YouTube-a «gladni» su vijesti, stoga ne čudi podatak da je u protekle 2 godine promet kategorije News and Politics narastao za čak više od 650 posto. Stranica ima više od 200 medijskih partnera, uključujući televizijske kuće, novine, lokalne medije i neprofitne novinske udruge.
Posjetitelji mogu dobiti pregled događaja iz News and Politics tako što će posjetiti CitizenTube blog ili video channel.
Dostava lokalnih vijesti
Od travnja prošle godine na YouTube-u se pojavila i kategorija News Near You koja pokriva vijesti medijskih partnera i građana-novinara u radijusu od 100 milja.
Arhiva starijih snimaka
Medijske kuće koriste YouTube i da bi ojačale svoj brand te privukle još veći broj gledatelja prikazivajući starije snimka nekih povijesnih događaja, retrospektiva i sl. Na taj je način moguće vidjeti neke zaboravljene snimke koje se inače ne mogu pronaći na Internetu.
Kako novinari mogu koristiti YouTube?
Za novinare je YouTube korisniji kao izvor videa, snimljenih od strane pojedinaca, «običnih» građana, nego kao sredstvo prijenosa vlastitih snimaka jer televizijske kuće svoje priloge prevenstveno emitiraju na matičnim programima ili web stranicama.
Međutim, YouTube nije koristan isključivo preofesionalcima, već i građanima-novinarima koji su u potrazi za trikovima i savjetima, a to im omogućuje YouTube Reporter`s Center.
Kanal je počeo s emitiranjem u travnju 2009. godine, a sadrži videe o tome kako izvještavati, snimati, montirati itd. To je svojevrsna «novinarska škola na YouTube-u». Jedan od takvih videa je primjerice onaj Boba Woodwarda, novinara Washington Posta, koji govori o istraživačkom novinarstvu.
U sljedećem nastavku donosimo vodič kroz ostale društvene medije.
Oznake: Internet u Hrvatskoj, Facebook u Hrvatskoj, Društveni mediji, društvene mreže u HrvatskojPročitajte i…