Mračna strana Facebooka III – moja fotka nije ničija fufa, ili?
Nakon što smo naučili kako oglašavati na Facebooku, eto opet problema. I to baš s oglašavanjem, jasno. Ovaj blog ‘samo tako’ pripada seriji Mračna strana Facebooka, jer ne samo da Facebook ima pravo na naše fotografije, već ih oglašivači iliti ‘treće strane’ upotrebljavaju kako ih volja.
Naime, počeo je kružiti mail naokolo kako zabraniti oglašivačima, odnosno FB-u da vaše fotografije besramno koristi za svoje kampanje. Tamo piše sljedeće:
– Facebook has agreed to let 3rd party advertisers use your photos in their ads without your permission (and so presumably, forever). TO OPT OUT: Click on ‘Settings’ (in top nav bar, next to logout); Drop down to ‘Privacy Settings’; select ‘News Feed and Wall’; Select tab for ‘Facebook Ads’ and ‘No one’ in the drop down. Save changes and PASS THIS ON.
Sve je počelo blogom na downloadsquad.com koji je nazvan, u slobodnom prijevodu, ‘Facebook kaže: Ne obazirite se na nas, mi samo kurvamo vaše fotke’. U njemu se navodi da FB oglašivači, ukratko, mogu što hoće i kako hoće sa slikama koje uploadate.
Konkretan problem su oglasi koji navode da su vaši prijatelji učlanjeni u neku grupu, a realno to nije istina.
Postavlja se ključno pitanje: smije li ta najveća društvena mreža dozvoljavati ‘trećim stranama’ da (zlo)upotrebljavaju bilo što bez odobrenja korisnika, u ovom slučaju, fotografije s profila.
Facebook je reagirao u pravoj ‘PR maniri‘, ubrzo objavivši da su zabrinuti zbog iskustava korisnika i da su do sada već ugasili dvije oglasne mreže te i natjerali nekoliko njih da maknu obmanjujuće oglase. Iako blog lijepo objašnjava namjere Fejsa da prati i nadzire pojedine oglašivače, nema ni riječi o pravilniku, odnosno o tome što je zaista dozvoljeno u odnosima korisnik-Facebook-oglašivač. Autor teksta na AllFacebooku je uputio pitanje odgovornima koji kažu da oglašivači trebaju tražiti dopuštenje od vlasnika fotografije prije nego li ju iskoriste u bilo kojem pogledu. Dalje kažu da iako oglašivači imaju pravo na pristup podacima, ne znači da ih smiju i koristiti. Jasno, i autor se pita, kao i ja, kad je ijedan oglašivač tražio dopuštenje za korištenje fotki?
Uz to, za kraj napominjem, ja neću da moja fotka bude prostitutka, ali ako već je prostitutka, zahtijevam postotak. Jer, ne znam kako je u svijetu online socijalizacije, ali u mojoj stvarnosti, ništa nije džabe.
Oznake: Facebook korisnici u Hrvatskoj, društvene mreže, FacebookPročitajte i…