Odnosi s javnošću u 2012. godini – što možemo očekivati?

Kakve će novosti 2012. godina donijeti odnosima s javnošću?

PR agencija  Affect sa sjedištem u New Yorku odgovara na to pitanje  i u 10 točaka donosi svoja predviđanja koje prenosi PR daily:

Smrt e-mail plasiranja (e-mail pitch), a porast tvit plasiranja. U 2012. godini oslanjanje na e-mail plasiranja informacija splasnut će  u korist društvenih medija. Društveni mediji, odnosno  njihova sažetost i brzina, stvaraju idealno mjesto za novinare koji više neće morati primati pamflete o prednostima uzbudljivog novog proizvoda kojeg PR agencija predstavlja. Bit će dovoljno samo 140 znakova.

Google+ poslovni korisnici = uspjeh. U 2012. godini tvrtke će koristiti Google+ kao stratešku platformu za komunikaciju s klijentima. Više od 50 milijuna korisnika društvene mreže Google+ čini zlatni rudnik za proširenje poslovne moći, nudeći kvalitetan kanal za odnose s kupcima i razvoj poslovanja.

Upotreba društvenih medija neće ići bez strategije razvoja. U godini koja je na izmaku, mnogi su ubrzano i nepripremljeno uskočili i počeli koristiti sve dostupne online društvene platforme. Nadolazeća godina bi trebala biti godina temeljitih priprema i određivanja strategija potrebnih za bolji pristup korištenju društvenih medija u poslovanju i razumijevanja online marketinga.

Mjerenje je potrebno. Unatoč znakovima koji ukazuju na poboljšanje u gospodarstvu,  još uvijek se inzistira na smanjenju proračuna. Da bi PR odjeli uspjeli izvući dovoljne budžete za svoje aktivnosti, mjerenja utjecaja aktivnosti će biti još važnija.

Krize će se nastaviti. Weintergate afera dominirala je u medijima tijekom proljeća, što je bio dobar pokazatelj utjecaja društvenih medija koji mogu biti jako opasna igra za one koji ih ne znaju pravilno koristiti. U 2012. godini nove krize će se pojavljivati sve brže, no kako se brzo pojave jednako će brzo i nestati upravo zbog velike količine informacija koje se putem društvenih medija brzo izmjenjuju.

Izvršni direktori  postat će novinari. Razne publikacije, poput Forbes-a, izvršnim direktorima ustupaju medijski prostor ili profile putem kojih redovno mogu doprinositi sadržaju. To će biti win-win prilika za medijske kuće i brendove.

Brendovi će postati izdavači.  Bilo da se to odnosi na tvrtkin blog ili korporativni eNewsletter, tvrtke će se usredotočiti na stvaranje sadržaja kao i na razvoj vlastitih izdavačkih platformi koje će im biti potrebne za plasiranje sadržaja prema van. Zaobilazit će  tradicionalne medije i ciljati izravno na publiku koja im je potrebna za pojedine proizvode.

Manje je više. U 2012. godini sve će se više brendova okrenuti  samo onim medijima koji se obraćaju njihovoj ciljanoj publici, tražit će specijalizirane medije. Masovnost neće prolaziti.

Plaćanje će uzeti maha. U 2012. godini društveni mediji će se više okrenuti oglašavanju, a manje će biti ‘glas naroda’. Društvene platforme, kao i svi poslovni subjekti, moraju imati prihode kako bi ostali konkurentni.

Skandali, seks i celebritiji još uvijek prodaju. Istina je da se neke stvari nikada neće promijeniti. U eri ”clicks for cash” mediji će se i dalje oslanjati na seks, skandale i poznata lica koja će prodavati priču. Novinari će, naravno, i dalje pokušavati pronaći priču iz kojekakvih izvora i gledišta, zbog čega glasnogovornici moraju biti spremni na sve i biti dobro medijski istrenirani.

Što kažete na ova predviđanja? Zapravo nisu nimalo pretjerana, promjene u komunikaciji su evidentne, neprestano izlazi nešto novo, bolje. PR stručnjaci moraju biti spremni na sve ‘nedaće’  koje donosi brzi razvoj tehnologije i nagle promjene navika korisnika. Bit će izazov sve pohvatati, no uvijek je bolje na vrijeme shvatiti da je bolje biti rame uz rame s nadolazećim trendovima, nego ih kasnije hvatati i riskirati da ih se nikad i ne uhvati.

Ivana Urošević

Oznake: , , , , , , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3