10 osnovnih vještina budućeg PR stručnjaka
Razmišljate o tome da biste se željeli baviti odnosima s javnošću i mislite da bi to mogao biti posao u kojem biste se pronašli i bili najveća faca koju je svijet vidio od Chucka Norrisa? Prije nego se upustite u pustolovinu zvanu PR, pročitajte savjete koje vam donosi stručnjak za odnose s javnošću Jarrod Williams i saznajte imate li što je potrebno da biste uspjeli u ovom poslu.
1. Budite samouvjereni, ali ne i bahati. Ako mislite stići bilo gdje u PR-u, prva i osnovna stvar je biti dovoljno samouvjeren. Morate biti dovoljno samouvjereni kako biste jasno i glasno iznijeli odličnu ideju za najnoviju kampanju ili novi način organizacije posla te istaknuti nadređenom, ukoliko se ukaže takva situacija, kako po vašem mišljenju neka ideja jednostavno nije dobra.
2. Budite spremni učiti i rasti, jer u PR-u učenje nikada ne prestaje. Ono što svi mladi nauče kada se s fakulteta otisnu u poslovni svijet je da učenje s fakultetskom diplomom ne završava nego tek počinje. Profesionalni razvoj započinje prvim poslom. Čak i ako ste kao praktikant proveli neko vrijeme u radnom okruženju ipak ste doživjeli samo ograničeni aspekt poslovnog svijeta. Nastavite učiti i budite spremni u svakom trenutku usvajati nove vještine. Budite spremni prihvatiti konstruktivnu kritiku i uvijek razmišljajte koji sljedeći korak možete učiniti kako biste poboljšali svoje poslovne vještine.
3. Budući PR-ovci moraju biti spremni raditi na širokom dijapazonu vještina. Morate znati snimati i montirati filmove, uređivati fotografije, pokrenuti i uređivati web stranice i blogove te naravno – dobro pisati.
4. Uz sve tehničke vještine koje mora posjedovati, budući PR-ovac mora biti i netko tko će stvarati sadržaj i imati dobre ideje. Morate moći stvoriti zanimljivu priču koja će ići dalje od pukog priopćenja za medije, priču koja će biti poticajna, potaknuti rasprave i dijeljenje.
5. Dobar PR-ovac je i dobar community manager. Klasični mediji nisu uvijek najbolji način za komunikaciju sa željenom publikom. Društvene mreže odličan su način komuniciranja ideja i proizvoda ciljanim potrošačima.
6. Važno je na inovativan način prezentirati klijentu kako ćete najlakše postići traženi ROI. Važno je opravdati klijentu komercijalnu vrijednost angažiranja stručnjaka za odnose s javnošću.
7. Svojim pozivima za medije i priopćenjima pokušajte novinarima što je više moguće olakšati posao, tako što ćete linkati određene dijelove, upućivati ih na vaše stranice i tako im omogućiti dostupnost što više informacija pomoću kojih će složiti priču.
8. U svakom trenutku morate biti svjesni toga što novinar želi, što mu je zanimljivo, u kojem smjeru se kreće uređivačka politika medija i na osnovu tih saznanja prilagodite želje i mogućnosti vaših klijenata. Gradite veze s novinarima kako biste uvijek bili korak ispred konkurencije.
9. Ostvarivanje dobrih međuljudskih odnosa ključno je za dobrog PR-ovca. Ostvarivanje veza, posredovanje i povezivanje ljudi, održavanje kontakata s klijentima, ljudima izvan kao i unutar struke odnosa s javnošću te radnim kolegama, s kojima se možda ne slažete u svim pogledima. Najvažnija je stvar naučiti održavati poslovne veze.
10. Budući PR-ovci ipak ne bi tek tako trebali dići ruke od tradicionalnog pristupa odnosima s javnošću. Svatko se uz malo truda može naučiti služiti Google Analyticsom, ali na kraju ipak ne podcjenjujte važnost olovke i papira. Kreativnost, entuzijazam, posvećenost poslu i ljubavi prema poslu koji radite ipak su najvažniji.
Originalni članak je objavljen 22. siječnja 2013.
Oznake: community management u Hrvatskoj, osobine stručnjaka za odnose s javnošćuPročitajte i…