PR Week u Beogradu ili o odnosima s javnošću, ljepoti i sviračima
Agencija Attache u suradnji s Fakultetom za medije i komunikacije organizirala je PR Week Belgrade 2009 u Sava Centru, od 23. do 27. studenoga 2009. godine. Tema ovogodišnje međunarodne konferencije je Efikasna komunikacija – najveći izazov modernog doba. Konferencija je još u tijeku, a dva dana provedena tamo, zaista će ostati u lijepom sjećanju.
Na listi brojnih predavača koji su pred dvjestotinjak sudionika izlagali svoje slučajeve, teorije i prakse, su Dragan Savić iz Attachea koji je govorio o efikasnoj komunikaciji u krizi, organizatori Exit festivala, Jasna Suhadolc, autorica knjige „Nove mogućnosti e-komuniciranja“, Milica Amidžić iz Telekoma Srbija, Krešimir Macan, dr Andrej Vizjak iz AT Kearney-ja, Andreja Jernejčić koja je promovirala priručnik Odnosi s medijima, Miloš Čirić koji u petak govori o tome što menadžer treba znati u krizi i mnogi drugi.
Među ostalim, u sklopu PR Week-a održalo se i natjecanje studenata u organizaciji Društva Srbije za odnose s javnošću. Studenti su trebali napraviti rad na temu „Upravljanje reputacijom lanca hipermarketa“, a pobjednički uradci nalaze se na stranicama DSOJ-a.
Što se korištenja Twittera u poslovne svrhe tiče, o čemu je govorila Jasna Suhadolc iz Virtue, ključna teza koja se provlači i inače kao temelj korištenja društvenih medija u biznis-sferi jest da ljudi naprosto više vjeruju preporukama drugih korisnika, nego oglasima. Stoga, zašto ne iskoristiti te kanale kad su već besplatni, a ogromnog dosega?
Milica Amidžić iz Telekom Srbija govorila je o javnim nastupima, a predavanje je započela tekstom pjesme grupe ColdPlay, Viva la Vida koja joj je posebno zanimljiva zbog pažnje koju su stihovi izazvali diljem svijeta. Ključne vrijednosti uspješnog javnog nastupa su efikasnost i efektnost, a navela je i primjere prema svojevremenom istraživanju SpinVoxa u Velikoj Britaniji koje je pokazalo tko su najgori a tko najbolji govornici.
Krešimir Macan je govorio na temu „Kako brzo reagirati u krizi“, a kako puno pišemo na temu kriznog komuniciranja, navesti ću samo jedan odgovor na pitanje iz publike o etičnosti pojedinih poteza u PR-u koji je zasigurno svima prisutnima ostao u sjećanju. Dakle, zapamtite: „Ako je na drugoj strani Darth Vader, udarite ga u jaja i ne mislite na posljedice“.
Posebno zanimanje izazvale su u nas poznate majice „Meni ne treba seks“, pa se čini da cijela regija ima slično mišljenje o svojim Vladama ;-). Ujedno su u tijeku studentski prosvjedi u Beogradu, pa su majice baš razveselile studente.
Na PR Weeku gostovala je i jedna misica. Sanja Papić, Miss Universe Srbije 2003. godine zajedno sa prisutnima je govorila o utjecaju ljepote na uspjeh. Jedan od zaključaka rasprave u kojoj je sudjelovala sva publika jest da od ljepote ne treba bježati i, budimo iskreni, utječe na uspjeh, a ujedno je i sama po sebi jedan vid komunikacije. Ljepota ipak nije presudna, ali misicu je bilo ugodno i gledati i slušati.
Sad spomenimo i taj noćni život Beograda o kojem se toliko govori. Večera u restoranu u samom centru bila bi to nepotpuna, iako iznimno fina (ćevapi, kobasice i uopće puno mesa), bez svirača. Harmonika, violina i pjesme kako bi se reklo – za dušu. Za stolom je bilo Hrvata, Slovenaca, Bošnjaka i Srba, svi su se osjećali dobro, a atmosfera je bila odlična.
Hvala Draganu i njegovu timu, te svim sudionicima i predavačima na iskustvu PR Week-a koji ćemo sigurno posjetiti i iduće godine. Nakon konferencije HUOJ-a u Zagrebu i PRIBA-e u Zenici, trebalo se upoznati s iskustvima odnosa s javnošću i u ovim krajevima.
Oznake: Odnosi s javnošću, PRWeek Beograd