Predsjednički izbori – pažljivo čitajte ankete…

U “mrtvoj trci” za Pantovčak: Građani se dvoume između Josipovića i Vidoševića naslov je temeljen na rezultatima danas objavljene telefonske ankete agencije za istraživanje tržišta TotusOpiniometar. Iako je meni nova, agencija kaže za sebe da već četiri godine djeluje na našem tržištu, te da je licencirani partner Opinionmeter International s najnovijom metodom TouchPoint za terenska istraživanja.

Istraživanje TotusOpiniometar 10. i 11. rujna

Istraživanje TotusOpiniometar 10. i 11. rujna

 

Dakle, prvo nemojte napadati agenciju, uzorak ili način istraživanja – pretpostavimo da je sve napravljeno u skladu sa standardima prema kojima inače rade (o tome sam već pisao u dnevniku Vodič kroz izbore – ankete, istraživanja javnog mnijenja). Tada bitnijim postaje što su i kako pitali – za koga bi glasali da su danas izbori – bez ponuđenog popisa imena – dakle tko vam prvi padne na pamet kao mogući izbor za predsjednika države, ako ste uopće za to čuli…
Rezultat je tada očekivan – dominiraju dva medijski najeksponiranija kandidata u trenutku ispitivanja. Da sam na dobrom tragu, pokazuje i relativno loš rezultat Andrije Hebranga, te još lošiji Milana Bandića. Njega npr. široke narodne mase uopće ne doživljavaju kandidatom, jer se nije kandidirao, pa ga i ne uzimaju u obzir kad ih se pita ovako s tzv. otvorenim pitanjem. Zato, pažljivo čitajte ankete, možete puno toga isčitati, ali pazite što zaključujete…

I za kraj da ne mislite da je istraživačima lako…
O istraživačima javnog mnijenja

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3