Pričate od malih nogu a ne znate govoriti? Angažirajte stručnjaka

Nedavno je u Jutarnjem listu objavljena priča o uspješnoj mladoj poduzetnici koja zarađuje pišući govore za pogrebe. Nekima to djeluje morbidno, nekima deplasirano i neosobno, no potražnja za uslugom je neupitna. To dokazuje da je mnogo onih koji zapnu na ideji o tome što uopće žele reći, no, čini se da je daleko više onih koji znaju što, a znaju kako.

Javni nastup bauk je za većinu ljudi, iako to neki ni na mukama ne bi priznali, smatrajući to što se ne libe govoriti pred masom, dokazom samopouzdanja, posvemašnjeg iskustva i hrabrosti. To bi nedvojbeno bila hvalevrijedna osobina, kada bi neki od tih govornika bili objektivno svjesni vlastite pojave, a kamoli onoga što govore, ili još bolje – kako govore. Javni prostor bio bi manje kontaminiran verbalnim i pozerskim istupima loše kvalitete, poput onih kojima nas često počasti živopisni izvršni predsjednik GNK Dinama, Zdravko Mamić. Unatoč svoj sili angažiranih stručnjaka, jer u pitanju je vještina koja se može uvježbati, o čemu je bilo govora na iznimno dobro posjećenoj konferenciji Moć uvjeravanja, ne treba zanemariti ni važnost talenta. Ali niti crta ličnosti. Ekstremno taštu čovjeku uglavnom nije problem javno govoriti, no koliko je u tome dobar, ovisi o više faktora. S druge strane, brojni su primjeri vrhunskih intelektualaca, nagrađivanih pisaca, novinara i filozofa koji bi pisanom riječju mogli Arapima prodati pijesak, a Eskimima led, no kada svoje misli trebaju artikulirati usmeno i k tome – javno, jedva procijede koju jednostavnu rečenicu, dopuštajući da ih nedorasli protivnici pometu u najbezazlenijoj debati.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sHFFUvDxkKE&feature=related[/youtube]

Nebrojeni vrhunski polemičari, šaljivi, brzo-reagirajući sugovornici i majstori finog sarkazma obitavaju i na internetskim forumima i društvenim mrežama. Pritom je nevjerojatno koliko se dovitljivo osmišljen nick i britke opaske iz bespuća virtualnog svijeta mogu razlikovati od stvarne osobe, od kombinacije lika, imena, prezimena i – lošeg nastupa.

Zašto? U javnom nastupu na vjetrometini su i lik i djelo. A unatoč vjeri u djelo – vlastite sposobnosti, uspjehe, stručnost i znanje, u velikoj većini ljudi tinja sumnja u jednaku uvjerljivost i vlastitog lika. Imperativ forme i estetike u srži je javnih nastupa, ali i šire; u temeljima vrijednosti suvremenog svijeta. Sadržaj? To je za one koji nisu besprijekorno lijepi, izvrsnog stava ili pak dovoljno bogati da znaju kako ih ni promašen nastup ne može ugroziti. Spojem tih elemenata počašćeni su tek rijetki pojedinci, a za sve ostale savjet je: vježbajte. Ili angažirajte stručnjake za pisanje govora i vježbanje javnih nastupa.

Tekstove o javnom nastupu koje smo dosada pisali možete pročitati ovdje. Posebno bismo istaknuli sljedeće tekstove:

Bojite li se javnog nastupa? Odite specijalisti…

Svim budućim direktorima, političarima, glasnogovornicima i ostalima koji mlate praznu slamu…. 🙂

Govor s ciganske sahrane, istinito – za našu kolekciju govora

“Historijski” govor kapetana Luke Đuraskovića

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3