Sedam trendova na društvenim mrežama koji će obilježiti 2017.
Prošla će godina ostati zapamćena po nekoliko događaja u digitalnom svijetu – live video eksplodirao je u news feedovima diljem svijeta, unatoč rastu popularnosti videa, Vine se ugasio, Snapchat je postao Snap Inc. i dobio žestoku konkurenciju u obliku Instagrama, Microsoft je za LinkedIn dao više od 26 milijardi dolara, a organski doseg objava nastavio je padati dok je popularnost društvenih mreža nastavila rasti.
O trendovima koje možemo očekivati u 2017. godini pisao je Dejan Jelić za Lider, a mi ih ukratko prenosimo.
1. Video (uživo) postao je kralj
Još se 2015. godine najavljivalo da je budućnost marketinga na društvenim mrežama u videosadržaju, ali malotko je mogao predvidjeti da će ‘live’ video u tako kratkom vremenu postati neizostavan dio strategije nastupa na društvenim mrežama. Jedno od posljednjih istraživanja pokazalo je kako se 14 posto marketingaša koristilo videom uživo, a njih čak 43 posto je izjavilo da ove godine planira integrirati video u svoje marketinške strategije.
2. Mobilno je postalo standard
Da je optimizacija za društvene mreže u posljednjih nekoliko godina sve veća nije ništa novo, ali neprihvaćanje trendova i neprilagodba njima brendove bi u 2017. godini moglo skupo stajati. Istraživanje američke analitičke tvrtke Aimia pokazalo je da u ovom trenutku gotovo trećina online kupaca rabi društvene mreže za kupovanje, a trend je da sve više pozornosti posvećuju korisničkom iskustvu.
3. Umjetna inteligencija počinje mijenjati pravila igre
S povećanjem broja korisničkim upita, na scenu stupaju „chatbotsi“, umjetna inteligencija koja kupcima može brzo odgovarati na upite u bilo koje doba dana ili noći. Takva umjetna inteligencija nije novost jer Siri i Cortana postoje već neko vrijeme, ali Facebookovi chatbotsi integrirani u njegovu aplikaciju Messenger mogli bi napraviti pravu revoluciju u načinu na koji potrošači dolaze do informacija o proizvodima i uslugama. Stoga, broj od oko 11.000 aktivnih Facebookovih botova, koliko ih je bilo aktivno sredinom prošle godine, u ovoj bi se godini mogao višestruko povećati.
4. Oglašavanje na društvenim mrežama postaje neizostavno
Organski doseg objava na Facebooku već dulje vrijeme padaju, što se neće promijeniti niti u 2017. godini, što znači da će tvrtke koje žele doseći svoje ciljne skupine na društvenim mrežama morati odvojiti budžet za oglašavanje. Koliko je oglašavanje postao važno, govori i Adobeovo istraživanje u kojem se predviđa da će se ove godine na oglašavanje na društvenim mrežama potrošiti više od 41 milijarde dolara.
5. Ambasadori brenda i ‘influenceri’
Plaćanje oglasa ipak nije jedina mogućnost koju tvrtke imaju kako bi povećale doseg svojih poruka, pa tako Social Media Explorer prenosi da je interes tvrtki za pretvaranje zaposlenika u ambasadore brenda skočio za 191 posto između 2013. i 2015. godine. Influenceri, s druge strane, mogu biti iznimno vrijedno oruđe brendova u nastojanjima da ispričaju svoju priču, i to osobito kada influencer oko sebe okuplja publiku koja je ujedno i ciljna skupina brenda.
6. Virtualna stvarnost više nije SF
Virtualna je stvarnost ove godine napravila veliki proboj i sa sobom donijela mnogo pitanja na koja još nema puno odgovora. Iako još u povojima, VR (eng. virtual reality) tehnologija ima ima puno potencijala postati ‘next big thing’ i u zabavnoj i u marketinškoj industriji, no kada će se to dogoditi – teško je reći. U 2017. možemo očekivati da će brendovi polako, ali sigurno početi eksperimentirati s VR-om kako bi se na nove kreativne načine povezali s potrošačima.
7. Rivalstvo Instagrama i Snapchata
I ova će godina biti obilježena ljutom borbom između Instagrama i Snapchata, a kako stvari sada stoje, Instagram bi mogao izaći iz te borbe kao pobjednik. Najveća razlika između te dvije društvene mreže jest broj korisnika – Instagram ih danas ima više od 600 milijuna, dok ih Snapchat bilježi nešto više od 150 milijuna. Ta je razlika postala još nepovoljnija za Snapchat nakon što je Instagram u kolovozu predstavio opciju Stories i tako zadao udarac jednom od najvažnijih obilježja Snapchata. Presudna stavka u cijeloj priči jest što se Instagram za oglašavanje oslanja na Facebookovo sučelje ciljanja koji su, kada govorimo o društvenim mrežama, u vrhu, i da mu Snapchat u tome još ne može konkurirati.
Oznake: Instagram, digitalni trendovi, snapchat, društvene mreže, oglašavanje, Facebook, online PR