Šest godina Facebooka i hoće li doživjeti još toliko

Facebook je 4. veljače proslavio 6. rođendan, taj gigant online socijalizacije o kojem smo pisali toliko mnogo jer, ako ništa drugo, brojke govore same za sebe. Danas ima više od 400 milijuna članova diljem svijeta, od kojih se polovica svakim danom barem jednom ulogira i na toj mreži provede oko sat vremena.

Prvobitan cilj njegovog osnivača Marka Zuckerberga, harvardskog studenta računalnih znanosti, bio je internetsko povezivanje svojih kolega sa sveučilišta. Međutim, Facebook je pokrenuo pravu globalnu revoluciju međuljudskih odnosa. Naime, više od 35 milijuna korisnika mijenja svoje statuse svaki dan, više od 3.5 milijarde web linkova, novinskih priča, postova na blogovima, bilješki, foto albuma itd. se svaki dan podijeli s ostalim korisnicima te mreže te se više od 3,5 milijuna događaja kreira svaki mjesec. Prosječan korisnik ima 130 prijatelja, mjesečno pošalje osam zahtjeva za prijateljstvo, a više od 65 milijuna korisnika mreži pristupa sa svojih mobilnih uređaja.

Prema procjenama, trenutačno je 775.000 punoljetnih korisnika Facebooka u Hrvatskoj, a kad se tomu pribroje i tinejdžeri, broj je znatno veći. Kako navodi Igor Škunca iz tvrtke Httpol, istraživanja pokazuju da dvadeset najposjećenijih hrvatskih internetskih stranica zajedno imaju manju posjećenost od ove društvene mreže.

Putem Facebooka se dogovaraju sastanci, proslave rođendana, organiziraju prosvjedi, razmjenjuju skripte i domaće zadaće, oglašava itd. pa možemo reći da je on prisutan u gotovo svakom društvenom segmentu.

– Informiranje, uvjeravanje i povezivanje tri su osnovna postulata Facebooka. Društvene mreže posve će izmijeniti svijet, ljudi se sve više brinu o svom virtualnom identitetu. Ako se danas ne pojavite na Facebooku, ne promijenite li svoj status, prijatelji vas odmah zovu da vide jeste li bolesni, je li vam se što dogodilo – rekao je naš Krešimir Macan za Večernji list.

Kako kaže, korisnici društvene mreže stvaraju svoj mali svijet, društvo prijatelja koje povezuju zajednički odnosi i interesi. Upravo je ova povezivost izdignula Facebook na vrh popularnosti. Time se u posljednje vrijeme koriste i hrvatski oglašivači koji pažljivo kreiranim reklamnim kampanjama svoje proizvode i usluge predstavljaju ciljanoj publici. Nisi na Facebooku? Mlađi korisnici danas takvo ponašanje označuju “lošim”.

Kako kaže dr. sc. Goran Bubaš, koji na varaždinskom Fakultetu organizacije i informatike predaje online komunikaciju, ako nemaš svoj profil jednostavno, nisi u trendu. Osobu bez profila izoliraju vršnjaci ili skupina u kojoj se kreće. Još jedna zanimljivost je, smatra dr. sc. Buboš, da korisnici u zrelijoj dobi, koji se donedavno nisu koristili društvenim mrežama, prelaze na Facebook.

Ipak, ima i onih koji vjeruju da budućnost Fejsa nije blistava. Naime, utipkate li “the end of Facebook” u Google, pojavit će se preko dva i pol milijuna rezultata. Sve je više skeptika koji na tvrdnji da je povijest interneta prepuna leševa društvenih mreža, vjeruju da će ista mračna sudbina zadesiti i ovog diva. Prema Telegraphu, najvjerojatniji uzrok ‘smrti’ Facebooka bit će sam Facebook, odnosno opcija Facebook Connect koja omogućava da se s korisničkim podacima na Fejsu ulogirate na druge stranice. Stoga, ma koliko briljantna ideja bila, prema autoru spomenutog članka, sve je manje razloga da se zaista bude na FB-u, stoga i oglasi objavljeni ondje postaju sve manje vidljivi. Teško je to meni sad zamisliti, ali isto tako, uzbudljiva je ideja da nas svakog trena može zaskočiti nešto toliko novo i dobro da za sobom odvuče nevjerojatnih 400 milijuna korisnika.

Oznake: , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Vezani članci
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3