Šesta Web::Strategija – društveni mediji i što s njima
Šesta Web::Strategija o društvenim medijima održala se 19. i 20. studenoga u Zagrebu, a sudeći prema odazivu i ocjenama sudionika bila je i više nego uspješna. Kako smo i najavili, tema konferencije bile su društvene mreže i što s njima. Prema anketi koju su ispunili sudionici, zvijezda dana, odnosno najbolji predavač bio je Miroslav Varga.
Iskustvo vezano uz Internet, a poglavito u područjima integriranja online i offline odziva internetskih marketinških kampanji, pretočio je u izvrsnu prezentaciju nazvanu „Imate samo 1 kunu za ulaganje u marketing? Nije važno – ako je dobro uložite!“
Prije svega, važno je bilo odgovoriti na pitanje zašto uopće ulagati u Internet marketing? Ne tako davne 1997. Internet je usisao 907 milijuna dolara, 2008. ta svota dosegnula je 23,448 milijuna dolara. U Hrvatskoj se ove godine, vjerovali ili ne, od ožujka do rujna najviše ulagalo upravo u internetske reklame, čak 45%, dok je na televiziju otpalo svega 2%.
Tu naravno nastupaju na scenu društvene mreže, od kojih najpopularnije ne treba više ni isticati: Facebook, MySpace, YouTube, Twitter. Inače, Google je jedini website uopće popularniji od Fejsa. Kako je princip drugačiji, drugačiji treba biti i pristup korisnicima, nema više dakle napravi reklamu i baci ju van, pa ‘kome paše, paše’. Zna se tko su korisnici, zna se čemu su skloni i zna se da smo interaktivni, odnosno korisnici oponašaju komunikaciju osoba izvan Interneta. Varga dalje navodi da promet socijalnih mreža raste kvadratno s brojem korisnika socijalne mreže (n2).
Sve je to super, ali najbolja su ipak, subjektivno rečeno, mišljenja čemu što služi: na Twitteru se tvrtke ne oglašavaju, samo skreću pozornost. Od mnogo savjeta, izdvajam još onaj: budite osoba, ako prodajete proizvod, pretvorite ga u osobu. Na Facebooku, tvrtke mogu oglašavati sebe, ali mogu i samo skretati pozornost. Od ‘nemojte’ savjeta izdvajam: nemojte zapustiti svoj profil i ne cenzurirajte nepoželjne komentare. Da, i ne lažite. Kako raste broj posjetitelja, tako raste i vrijeme koje je potrebno uložiti u svoj profil na socijalnim mrežama. „Za kvalitetno trajno oglašavanje na Internetu računajte s 35 radnih sati mjesečno za svaki profil u svakoj mreži. Računajte s minimalno četiri različite obaveze: Twitter, Facebook, ažuriranje vlastitog bloga ili web-stranice i Internet kampanja u jednoj ili više tražilica. To je oko 140 radnih sati mjesečno. Preostaju Vam 42 radna sata i svi prekovremeni ovog svijeta da se bavite svojom osnovnom djelatnošću. Stoga je oportuno to povjeriti to nekom drugom“, kazao je Miroslav Varga.
Drugi najzanimljiviji predavač prema ocjenama sudionika bio je Igor Škunca, jedan od osnivača pionirske internet marketing agencije u regiji – Httpool. Svoje predavanje nazvao je „Sve* što ste željeli znatio FB-u, a niste se usudili pitati… *nevažno“. I zaista, Mark Zuckerberg je pokrenuo Facebook 4. veljače 2004. i to nakon što ga je napustila cura. TheFacebook godinu dana poslije postaje Facebook i da skratimo priču, 2007. godine Microsoft kupuje 1,6 % udjela u Fejsu za 240 milijuna dolara. Procjenjuje se da danas društveno čudo vrijedi 15 milijardi dolara. Diljem svijeta, korisnici na tom siteu provedu više od osam milijardi minuta dnevno. Preko 45 milijuna promjena statusa dnevno, dvije milijarde fotografija mjesečno, 30 tisuća servera potrebno, a više od 900 zaposlenih ima svojih četiri tjedna godišnjeg, džabe doručak, ručak i večeru te kemijsku čistionu i pranje rublja. Reći ću samo ovo, Bože daj da kad narastem radim za Fejs.
Ostali najpopularniji predavači su bili: Davor Runje, Gordan Orlić i Goran Peuc. Pisala bih i o njihovim predavanjima, ali još uvijek pred očima imam poticajnu atmosferu iz Face poduzeća:
Na šestoj Web::Strategiji podjeljene su i Zlatne nagrade. Dobitnik u kategoriji Izvrsnost društvenog medija 2009 je web servis Pticica.com. Za Doprinos društvenim medijima 2009 nagrađena je tvrtka Pet minuta d.o.o. za web servis Shout’Em. Što se kategorije Društvena marketinška kampanja 2009 tiče, žiri je odlučio ne dodijeliti nagradu zbog nedostatka kvalitetnih prijava, ali je posebno pri tome istaknuo priznanje Facebook marketinškoj kampanji Životinjsko carstvo tvrtke Drap d.o.o.
A za kraj, slika ipak govori više od tisuću riječi, stoga pogledajte foto galeriju i vidimo se sljedeće godine na Web::Strategiji 7.
Oznake: društvene mreže, Web Strategija, Društveni mediji