Što viral čini uspješnim?

Neposredno nakon svog rođendana na Valentinovo 2005, YouTube je otvorio vrata novoj vrsti video oglašivanja u obliku video spota čija je svrha bila zabaviti gledatelje, s nadom da će video prosljediti dalje. S vremenom je taj novi žanr dobio ime: viral (zarazan). U proteklih ste 6 godina sigurno vidjeli većinu popularnih viral spotova koji su se gotovo automatski proslijeđivali prijateljima i poznanicima. Poznati oglašivački website Advertising Age krajem je prošle godine objavio listu 10 najpopularnijih virala svih vremena koji su zabilježili od 34 do 134 milijuna posjeta, od kojih izdvajamo:  Dove „Evolution“, Evian „Live Young“ , Blendtec „Will it blend“, T-Mobile „Dance“.

Koja je formula dobrog virala? Da citiram Ivana Tasovca, Direktora Beogradske Filharmonije koji je na prošlogodišnjoj konferenciji „Moć uvjeravanja“ rekao: „Recept za privlačenje pažnje su seks, male životinje i mala djeca – kažnjivo ako ih slučajno kombinirate“. Da bi viral bio uspješan, mora zadovoljiti nekoliko osnovnih kriterija: mora biti duhovit, kratak, jednostavan, zanimljiv i jasan u prenošenju određene poruke.

Vino ili voda?

Slijedeći trend virala, Jennifer Aniston snimila je reklamu za Smart Water, koja parodira sve dosadašnje poznate virale. Zafrkavajući se na račun internetskih “strategija” za izradu uspješnog virala, Jennifer “pametno” tj. šarmantno i duhovito promovira “pametnu vodu”, slijedeći naputke 3 internetska stručnjaka koji sugeriraju raznorazne “recepte” koji bi trebali osigurati visoku popularnost i posjećenost spota, tj. učinili ga „viralnim“. U spotu se nižu kadrovi slatkih psića s mašnicama, male djece, smiješnih situacija. Na kraju, zaključe da “sex sells” i da bi sama aluzija na zgodnu Jennifer trebala biti dovoljna da se proizvod i proda. Spot je u kratkom vremenu već dosegao preko 7 milijuna posjeta.

Ako Vam je možda „vodena“ reklama malo preduga, možda će Vas više zaintrigirati slijedeće. Paso Robles Wine Country Alliance snimio je viral za vino Zinfandel, s namjerom da javnost upozna s istoimenim vinom, njegovim podrijetlom i nadolazećim „vinskim“ aktivnostima u toj vinskoj regiji negdje na pola puta između Los Angelesa i San Francisca.

Reklama je svojevrsna parodija na popularni Old Spice viral. Zinfandelova reklama se sarkastično dotiče stereotipa o Italiji i Toskani i njihovim vinima, ali i Hrvatskoj, kao zemlji nogometnih fanova koji se ponose svojim dobrim vinima (free of communist LOL). Istovremeno, reklama informira o zajedničkim Zinfandelovom genetskom podrijetlu s talijanskom lozom Primitivo i hrvatskom lozom Crljenak kaštelanski.

Mala lekcija iz vinske povijesti: kada smo već ponosni na svoju lozu – pretpostavlja se da su primitivo (odnosno Crljenak kaštelanski) u Italiju, točnije Apuliju donijeli Dalmatinci koji su se odlučili preseliti na zapadnu stranu Jadrana. Isto tako, za Zinfandel se smatra da je donesen na brodovima iz Europe krajem 19. i početkom 20. st. kada su Dalmatinci sa svojim lozama Crljenka pošli trbuhom za kruhom na kalifornijsko tlo.

Vratimo se viralu: osim odlične produkcije i profesionalnog scenarija, reklama svoju uspješnost ponajviše duguje izvrsnom Casey Biggsu, nama manje poznatom američkom glumcu (koji, usput budi rečeno, ima kuću u Paso Roblesu).

Je li je Casey bahat, arogantan? Apsolutno. Je li Vas je zaintrigirao svojim prodornim, štoviše hipnotičkim samopouzdanjem? Vjerojatno. Je ste li reklamu odmah proslijedili svojim prijateljima i poznanicima? Ako išta znate o vinima i volite popiti čašu plavca kladim se da jeste.

Reklama je na YouTubu od 4. veljače 2011. godine i već je zabilježila preko 36.000 posjeta. Spomenuta je na vinskim blogovima i njen link je kopiran na The New York Times online Diner’s Journal.

Ovo je odličan primjer lokalne reklame koja je u mjesec dana postigla globalnu popularnost. I besplatno promovirala Hrvatsku, naše kvalitetno vino i uspješnu nogometnu tradiciju. Od srca se zahvaljujemo Zinfandelu.

Što je Vama draže? Voda ili vino?

 

Daphne Duzevic

Oznake: , , , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3