Zašto govorite klingonski?

Koliko ste puta gledajući televiziju ili slušajući radio čuli hrpu nekih podataka, nabrajanja, formalnih oblika komunikacije, a da vama uopće nisu imali smisla ili ste jednostavno izgubili nit u praćenju? Cilj slanja poruke «u opticaj» može biti da se zbuni nekoga, no to u većini slučajeva to nije razlog. Mnogi ne znaju kako uspješno sastaviti i prenijeti poruku pa se skrivaju iza službenih oblika komunikacije ili unedogled ponavljaju beznačajne fraze. Političari jako vole fraze, ponajprije onu o institucijama koje trebaju raditi svoj posao: tako Mesić, Kosor, Vlahušić i mnogi drugi često upotrijebe tu frazu.

Ispeci pa reci

A sad nekoliko primjera, kako su to oni rekli, a koje bi se mogle i jednostavnije prenijeti (primjeri su stvarni):

1.“Na nekim prjelomnicama grupa događale su se određene nepravde. Međutim, sada smo ispravili tu liniju i ona je obrnuto-proporcionalna primanju po članu obitelji. Svaki koji se natječe za stipendiju dobit će za primanja obrnuto proporcionalni broj bodova. Time ćemo pokazati još veću socijalnu osjetljivost i time ćemo pokazati da težimo još pravednijim uvjetima natječaja.”

-“Što su manja primanja više ćete bodova dobivati, a vjerujem da promjene pravilnika više neće nikome ići na štetu, što nam se ranije znalo dogoditi u pojedinačnim slučajevima.”

2. – “Istraga se nastavlja, znači radnje istražne koje je predložilo državno odvjetništvo, ispitivanje svjedoka, vještačenje, a prema potrebi i druge radnje će istražni sudac i drugi organi poduzimati.”

– “Istraga se nastavlja kroz suradnju svih službi, te poduzimamo sve kako bi otkrili krivca.”

3. “Policija radi u svom dijelu suradnje s istražnim sucem i državnim odvjetnikom kojih se dolazak ovdje očekuje, daljnje provođenje istražnih i očevidnih radnji da bi se utvrdilo pravo mjesto zločina.”

– «Policija vrši sve nužne radnje kako bi otkrili mjesto zločina uz suradnju sa sudskim organima.»

Još uvijek nije savladano čitanje misli i nitko osim najbližih (a ponekad ni oni) ne mogu znati što mislite, zato je ključno izraziti se ispravno. Već smo ustanovili da se može naučiti lijepo govoriti, ali koje su to komponente na koje treba misliti prilikom slanja poruke?

Šalabahter pitanja

Tek kada budete u jednoj, eventualno dvije rečenice mogli jasno, sažeto, precizno i jednostavno odgovoriti na svako pitanje, znate da ste napravili dobar posao. Ovo su stvari na koje morate paziti:

  1. Što je moja glavna poruka? Ako imate više poruka, složite ih smislenim redoslijedom.
  2. Koji je moj cilj? Informirati, nasmijati, zamisliti, potaknuti na razmišljanje, djelovanje…
  3. Kome govorim? Poznavanje publike je iznimno važno. Doktor neće istim stilom govoriti o nekom novom lijeku na skupu liječnika ili nekoj bakici na tržnici. Prilagodite sadržaj publici.
  4. Koji je moj kanal komunikacije? Radio, TV, pisana riječ, preko neke društvene mreže, prezentacija, sastanak, e-mail, newsletter…
  5. Kada, u koje vrijeme je najbolje odaslati poruku? Znate što želite reći i s kojim ciljem, definirali ste svoju publiku i odabrali kanal, ostao je “tajming”, a “tajming” je sve. 😉
  6. Tko govori? Tko sam JA, kako me doživljavaju? Kao pouzdan izvor, stručan, laika, lažova, naivca, nepouzdanog. Sebe ocijeniti je najteže, pitajte prijatelje, kolege o dojmu kojeg ostavljate. Tek tada ćete zapravo znati odrediti pravi pristup.

Zapišite na papir odgovore i izgovorite ih na glas. Imaju li smisla? Sve dok autoru ne budu, tako pojednostavljene, kristalno jasne publici sigurno neće.

Svaki medij ima svoje specifičnosti, pripazite na visinu, boju glasa, brzinu i količinu informacija izraženih u brojevima prilikom govora na radiju, na televiziji uz sve to uskladite govor tijela, a ako koristite pisano slovo ne znači da ne morate biti zanimljivi i dinamični.

Kažite svojoj javnosti zašto je njima bitno to što govorite i na koji način utječe na njihov život. Recite to kratko, jasno, sažeto, precizno i – jednostavnim rječnikom.

Ako želite vidjeti kako ne smijete govoriti obavezno pročitajte Svim budućim direktorima, političarima, glasnogovornicima i ostalima koji mlate praznu slamu…. 🙂 ili kako govore oni koji baš ne vole puno govoriti – nogometaši – Prigodni PR naputak za nogometaše.

Romana Čomić

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3