Krešimir Macan: Hattrick na lokalnim izborima – Šibenik, Slavonski Brod i Zagrebačka županija
Doviđenja, zamjenici gradonačelnika! Želimo vam ugodan radni tjedan u Zagrebu. Vidimo se za vikend! Tekst je to plakata kojim je, u okviru provokativne kampanje, HDZ krenuo u osvajanje vlasti u Šibeniku i uspio napraviti jedno od najvećih iznenađenja ovih lokalnih izbora. Njihov kandidat dr. Željko Burić izbio je na prvo mjesto utrke za gradonačelnika, a HDZ je postao najjača stranka u Gradskom vijeću. Šibenski HDZ angažirao je Krešimira Macana, bivšeg medijskog savjetnika premijera Ivice Račana i stratega Kerumove pobjede u Splitu iz 2009. godine.
Ako je suditi po prvom krugu izbora, Macan može biti zadovoljan postignutim rezultatima. U Zagrebačkoj županiji njegov kandidat HSS-ovac Stjepan Kožić pobijedio je u prvom krugu, a Mirko Duspara osvojio je 40 posto glasova za gradonačelnika Slavonskog Broda i uvjerljivo vodi uoči drugog izbornog kruga. Zanimljivo je da je Macanova agencija “Manjgura” jedina s kojom je HDZ u Dalmaciji ugovorio suradnju.
U svim ostalim sredinama – pa i u Splitu, gdje je Vjekoslav Ivanišević uspio pobijediti Željka Keruma i izboriti drugi izborni krug – HDZ se oslonio na vlastite snage, uglavnom na stranačku mladež. SDP-ov gradonačelnički kandidat u Splitu Ivo Baldasar koristio se uslugama marketinške agencije “Bruketa Žinić”, s kojom SDP-ova središnjica ima ugovor, dok je njegov osobni PR menadžer bila Ana Đelum koju, kako kaže, poznaje iz “Sunčanog Hvara”.
– Puno mi je pomogao i naš stranački call centar, a slušao sam i savjete Ive Josipovića – otkrio nam je Baldasar.
Ankica Mamić, koja vodi agenciju IM&C, postavila je strategiju kampanje HNS-ovca Predraga Štromara u Varaždinskoj županiji. Šibenski SDP surađuje s agencijom “Publico” Igora Šišare.
Kampanju SDP-ova kandidata u Zagrebu Rajka Ostojića vodili su Vladimir Smolec, bivši suvlasnik “Digitela”, i “Rizol media” Tina Nuića, jednog od PR savjetnika u izbornoj kampanju Ive Josipovića. Savjete je davala i premijerova PR savjetnica Zinka Bardić iz agencije “Madison”.
Za Ostojićeve plakate bili su zaduženi kreativci iz agencije “Bruketa Žinić”. Iza dobrog rezultata Vladimira Ferdeljija u Zagrebu stoji marketinško znanje Darinka Kosora, koji je vodio njegov izborni stožer, i Darka Jurišića, također jednog od PR-ovaca koji je bio angažiran u predizbornoj kampanji Ive Josipovića. Milan Bandić uoči kampanje hvalio se da neće angažirati ni jednu agenciju. Isto je učinio i Željko Kerum.
– Da je Kerum uza sebe imao kvalitetne savjetnike, mogao je ući u drugi krug. Uložio je dosta što svojeg, što gradskog novca, no u utrku je ušao prekasno i s velikim zaostatkom, a pršut na čelu definitivno je zaustavio njegov rast – smatra Jerko Trogrlić iz agencije “Vajt”, koji procjenjuje da na ovim izborima političari nisu toliko surađivali s PR agencijama dijelom zbog samouvjerenosti u vlastitu snagu, a dijelom zbog Vladine odluke da zabrani suradnju državnih tijela s marketinškim tvrtkama, čime je čitavu struku počeo pratiti neugodan glas.
– Loši rezultati gradonačelnika u Metkoviću, Trogiru, pa i u Kaštelima pokazuju da samouvjerenost bez pokrića ima svoju cijenu. Stipe Gabrić Jambo očito se uopće nije pripremio za izbore smatra Trogrlić.
Ankica Mamić tvrdi da dobra i kvalitetna kampanja može presuditi pobjednika u političkoj utrci.
– Nije kampanja lijepljenje plakata. Izbori u Istri to su najbolje pokazali. Valter Flego prije nekoliko mjeseci imao je potporu manju od 20 posto, a zahvaljujući dobro postavljenoj kampanji, izbore je na kraju zamalo dobio u prvom krugu – zaključuje Ankica Mamić, koja je uvjerena i da će tijesne bitke poput one u Splitu ili Dubrovniku odrediti kampanja više od ičega drugoga.
Savjeti Baldasaru i Ivaniševiću
– Ivo Baldasar u Splitu je vodio tihu, laganu kampanju u kojoj se trudio nikoga ne povrijediti. Imao je otegotnu okolnost što je SDP-ovac čija je stranka na vlasti, pa se plakatima pokušao afirmirati prije svega kao Ivo Baldasar. SDP je bio u drugom planu. Ako mu u drugom krugu premijer Zoran Milanović dođe u Split da ga “pogura”, time mu neće nimalo pomoći. Upravo suprotno – smatra Jerko Trogrlić iz agencije “Vajt”, prisjećajući se prošlih izbora kada je radio u kampanji župana Ante Sanadera, i kada im je najveći teret bio tadašnji premijer Ivo Sanader.
Što se tiče Vjekoslava Ivaniševića, Trogrlić tvrdi da je riječ o odličnom kandidatu koji može obuhvatiti puno šire biračko tijelo od HDZ-ova. On možda ima veći potencijal od Baldasara, ali samo na papiru. – Na koncu će presuditi hoće li birači boljim ocijeniti Baldasara ili Ivaniševića. Nisam baš siguran hoće li HDZ-ov kandidat postići ono što želi pojavljujući se na skupovima uz taktove Mate Bulića ili obećanje o novčanoj pomoći obiteljima koje dobiju četvrto dijete. Pitanje je koliko takvih zainteresiranih obitelji uopće ima – zaključuje Trogrlić.
Izvor: Slobodna Dalmacija, 25.5,.2013.
Oznake: Krešimir Macan, izborna kampanja, lokalni izbori u HrvatskojPročitajte i…