Mogu li vas društveni mediji koštati posla?

Facebook-Fired_crop380w

Jedan se nedavni razgovor kretao upravo u smjeru naslovnog pitanja. Naime, prijatelj mog sugovornika zaposlio se u Njemačkoj gdje je na razgovoru za posao morao predočiti svoj Facebook profil kako bi dokazao svoje primjereno i odgovorno ponašanje u javnosti kao jamstvo da neće ugroziti ugled tvrtke na čije se mjesto prijavio. Može li Facebook, i/ili ostali društveni mediji, oduzeti šansu za zapošljavanje i ostavljanje pozitivnog dojma na razgovoru za posao? Nemate li pravo u privatno vrijeme raditi ono što želite?

Autor ovoga teksta dotaknuo se teme koja će, s velikom sigurnošću, postati trend pri zapošljavanju i u nas.

Sjećate li se prošlog ljeta i divljeg odmora sa svojim najboljim prijateljima? Niste mogli dočekati da na Facebooku objavite  fotografije s tog putovanja kako bi svi mogli vidjeti kako se se odlično zabavljate? Ili onoga puta kada ste iz nekog kluba pod vidnim utjecajem alkohola tweetali sa tuluma, ili se žalili o svom poslodavcu na zidu svoga prijatelja? Budete li iskreni, priznat ćete da ste (gotovo) bili u ovakvim ili sličnim situacijama.

I dok su vaši virtualni prijatelji pomislili kako se odlično provodite ili da je vaš šef užasan, mislite li da su i potencijalni poslodavci mislili upravo tako?

Nedavna je američka studija – Harris Interactive i CareerBuilder – pokazala kako 43 posto menadžera koji zapošljavaju, istražuju kandidate na društvenim platformama i pronalaze inkriminirajuće informacije koje ih potiču da nekoga NE zaposle. Ova brojka upućuje na porast od 9 posto u odnosu na prošlu godinu.

Poslodavci koji su kandidata izbacili iz utrke za radnim mjestom nakon što su uspjeli zaviriti na njihove profile na društveni medijima, učinili su to iz sljedećih razloga:

– Kandidat je objavio provokativne/neprimjerene fotografije (50 posto)

– Kandidat podijelio informaciju o tome da pije ili uživa droge (48 posto)

– Kandidat je proširio loš glas o prethodnom poslodavcu (33 posto)

– Kandidat je imao loše komunikacijske vještine (30 posto)

I dok vas neprimjerene informacije na vašem profilu na raznolikim društvenim medijima mogu koštati posla, prava informacija može doprinijeti upravo tome da zaraditi jedan. Svaki je peti poslodavac izjavio kako su upravo zbog informacije koju su pronašli na jednoj od mreža, dobili poticaj da zbog iste zaposle upravo tog kandidata. Ovdje je nekoliko primjera koji su im se svidjeli:

– Kandidat objavljuje profesionalne fotografije (57 posto)

– Poslodavac je dobio dobar osjećaj o  osobnosti kandidata  (50 posto)

– Kandidat je pokazao široki spektar zanimanja  (50 posto)

– Popratne informacije o kandidatu podržale su njegovu stručnu spremu (49 posto)

Promislite li dvaput prije nego li nešto objavite na svom profilu? Hoćete li sada izbrisati sadržaje koji bi vas “oštetiti”?

Izvor: prdaily.com, 11.07.2013.

Tags: ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž