Gerila marketing i pr – jeste li vi skontali JAAAAVI SEEE?
Skontali bi po dubrovački bilo povezali jedno s drugim (od talijanskog izračunali). Kolega Mario Profaca (ako ste na Facebooku, ako i niste samo upišite e-mail i svoju šifru i otvorite Facebook račun – za sve one koji vidim da često pitaju kako otvoriti Facebook) danas je otvorio temu Takozvani sportski navijači i mediji
Na svečanom otvorenju Svjetskog nogometnog prvenstva u Splitu tijekom govora dr. Hasana Mustafe, predsjednika Međunarodne rukomentne federacije, mnogi splitski navijači su prijateljski skandirali “Mustafa! Mustafa” ali su ih nadglasali oni drugi “navijači” koji su prevoditeljicu sramotno prekinuli organiziranim i sponzoriranim skandiranjem “JAAAVI SE! JAAAVI SE!”, slogana marketinški arogantne tvrtke mobilne telefonije, koja ih je kao marionete obukla u svoje reklamne majice i snabdjela ih transparentima tog slogana, koji već danima gledamo u promidžbenim spotovima u svim TV programima.
Time je zorno dokazano kako je lako na sportskim priredbama jeftino manipulirati takozvanim navijačima.
Ovoga puta time je omalovažavan hrvatskoj prijateljski naklonjen predsjednik Međunarodne rukometne federacije, a bila je to ujedno i sramota i uvreda za pripadnike splitske navijačke “Torcide”.
Jutarnji list je to prikazao na objavljenoj fotografiji koja, bez ikakvog komentara u pripadajućem tekstu, efikasno djeluje također kao sponzorirana “prikrivena” reklama za tu tvrtku mobilne telefonije, a svi ostali mediji su tu navijačku sramotu jednostavno prešutjeli.
Toj marketinškoj podvali pridružio se i dopisnik novinske agencije Hina iz Splita, koji je je u manipulacijama otišao još dalje od Jutarnjeg lista objavivši floskulu:“Čelni čovjek svjetskog rukometa još je uvijek pod dojmom jučerašnjeg svečanog otvaranja, kada mu je cijela dvorana skandirala “Moustafa, Moustafa, javi seee, javi seee”, koje je nadmašilo sva njegova očekivanja. Istaknuo je kako je atmosfera koju je jučer doživio u Splitu upravo ono što sport čini jedinstvenim.”
Splitska Slobodna Dalmacija je uz tu izmišljotinu također objavila fotografiju fotoreportera EPH kao i Jutarnji list.
Mario je dobro to skontao (gornji tekst je njegov, citiran za one koji JOŠ nemaju Facebook) – ako su navijači imali rekvizite i ostalo, radilo se o organiziranom marketinškom naporu Tele-2 sa svojom kampanjom JAAAVI SE (Inače još jedno potvrđeno pravilo da dnevno korištene fraze ili izrazi savršeno rade u kampanjama, klasičnim i izbornim- pa Sanadera je na izborima 2007 izvuklo upravo IDEMO DALJE).
Ne vjerujem da se radilo o dubokom promišljanju urednika koji su rekli – ovo je podvala, nećemo o tome pisati, jer tada ne bi objavili i fotografiju bez komentara, već uz komentare pune divljenja jedinstvenim spontanim navijačima. I tu je Mario apsolutno u pravu. Sada on i ja radimo ono što je bio cilj kreatora kampanje Tele-2:-) Pišemo o samoj podvali:-).
S druge strane, osobno sam gledao otvaranje i bilo mi je jako simpatično kako se Moustafa nije snalazio, dok mu Primorac nije rekao da se javi navijačima, da bi dobio ogromne ovacije. Niti u jednom trenutku mi nije palo na pamet da taj čin povežem s reklamom Tele-2. Je li i drugima? Jesu li skontali?
Cilj gerila kampanje je da se neuobičajenim metodama dođe do željenog publiciteta, poput famozne kampanje Will It Blend? – pogledajte spot u kojoj efikasno u prašinu pretvore novi iPhone:-)
Ovdje ću se zaustaviti, možda se pisalo, možda je netko skontao – čekam od vas reakcije. Nemam uvid u cijelu priču, kao i Mario pratim sa strane, ali vjerujem da je tema jako zanimljiva. Sličnu kampanju je imalo Ožujsko sa svojom pjesmom o Hrvatskoj koja se pjevala na Svjetskom prvenstvu u nogometu. Imali su megafone, ljude koji bi poveli pjesmu, o tome se pisalo i svi su znali pjesmu, ali nisu znali točno riječi jer su namjerno bile pobrkane.
Mario Profaca inače već godinama uređuje Mario’s Cybperspace Station i jedan je od pionira Interneta u Hrvata, te je za svoj radi dobio brojne međunarodne nagrade. Nemojte se zbuniti izgledom stranice, jer Mario je zasigurno jedan od superkomunikatora, iako puno stariji od današnjih generacija istih. Ali zato možda s jedinstvenim životnim iskustvom.
Ako vas zanima što smo još pisali o odnosima s javnošću kliknite niže na odgovarajuće ključne riječi ili kategorije.
Oznake: Mediji, Odnosi s javnošću, Internet u Hrvatskoj, gerila marketing, gerila prPročitajte i…