Izbori 2011. Negativna kampanja – dva spota koji su promijenili izbore Daisy i Willie Horton

Dva spota se spominju u povijesti moderne političke komunikacije kao klasični primjeri kako dobra negativna (ne prljava niti pljuvačka) kampanja može promijeniti tijek izbora.
Prvi je famozna “Tratinčica – Daisy” iz 1964. – Poruka Lyndon B. Johnsona biračima je bila jednostavna – izaberite kauboja Barry Goldwater i nuklearne rakete će letjeti na sve strane. I to je bila istina – Goldwater se zalagao da se kriza u Vijetnamu riješi s taktičkim nuklearnim bombama.

Drugi je iz 1988. George Bush stariji nasuprot Micheala Dukakisa – našli su dio politike za koju je Dukakis bio uvjeren da je ispravna politika – puštao je zatvorenike na slobodne vikende. Po rasnim i ostalim stereotipima danas bi taj spot možda bio i kategoriziran kao neprimjeren – no tada je odradio svoj posao. Dukakis nije odustao o takve politike, ali je zato izgubio izbore (sjećate se Bushovog glupog potpredsjednika Dan Quayla – to je jedini tip koji je u glupostima uspio nadmašiti George W. Busha).

Što se događa kod nas po tom pitanju? Ništa ili jako malo – odličan spot iz kampanje 2000. Ustaše i partizani.

Više tekstova o izborima 2011 potražite pod ključnom riječi Izbori 2011. A za kraj jedna dobra negativna na račun Tonya Blaira.

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3