Kad narastem bit ću… CSMO!
Danas ćete teško pronaći tvrtku ‘koja drži do sebe’ a da danas nema osobe zadužene za Odnose s javnošću, iliti svoje PR-ovce. No, kako piše bloger Zombix, njihova je uloga, uslijed razvoja novih medija postala zahtjevnija. Naime, novi mediji stvorili su i jednu novu publiku, onu virtualnu, a nju je svakako teže kontrolirati. Broj Internet korisnika iz dana u dan se povećava. Na to ukazuje analiza koju je provela američka anlitička kuća Comscore, u prosincu 2008. godine. Tada je broj Internet korisnika u svijetu premašio milijardu. Kako su sami analitičari rekli, realni broj korisnika je još veći. Comscore navodi da se njihova procjena temelji na korisnicima starijim od 15 godina koji koriste svoja ili službena računala. U obzir nisu uzeti korisnici koji surfaju preko javnih računala, na primjer u knjižnicama ili internetskim kafićima, niti oni koji Web koriste preko mobitela.
Kao posljedica toga, javlja se potreba za CSMO, odnosno Chief Social Media Officer-om. Njegova/njena bi funkcija bila da prati cjelokupan rad određene kompanije i da putem novih medija, komunicira s javnošću, koja je upravo konzument tog novog medija. Moglo bi se reći da postaje nužno da kompanije počinju ulagati u nove, još sofisticiranije PR-ovce, osobe koje će pomno pratiti trendove novih medija. No, cijela je stvar malo kompleksnija. Taj novi medij – Internet – nije niti blog, niti socijalne mreže, a niti podcast i tomu sl. Oni jesu alati, ali ne samo to. Kad bi bili isključivo alati, ne bi bilo velikih problema. U tom bi slučaju trebalo jednostavno odrediti koji su to novi mediji, naučiti kako se putem njih komunicira, kako se mjeri njihov učinak na javnost, te u konačnici, na koji ih se način kontrolira.
Iza tih alata stoje ljudi, dakle moglo bi se reći da novi mediji jesu ljudi. Oni međusobno komuniciraju i upravo su oni jedini mediji koji će neku vijest objaviti, prenijeti na svoje blogove, Facebookove, MySpaceove itd. itd.
Kako zaključuje Zombix, CSMO-a čeka težak, ali ujedno i zanimljiv posao. Konačno će se početi obraćati pozornost na ljude s kojima se komunicira, umjesto na medije i novinare, a on to smatra dobrim. No, postavlja se još jedno pitanje… s kojim ljudima? Taj odgovor autor prepušta nama i kaže da tko to nauči postati će odličan CSMO.
Smatram da nije teško zaključiti tko su ti ljudi kojima će se CSMO u svojem poslu morati obraćati. Prvenstveno će to biti tzv. opinion makeri, poznati, a ponekad i manje poznati autori čiji stavovi i mišljena imaju odjeka u javnosti. Ključno će biti da taj novi stručnjak stvori kvalitetnu i korisnu mrežu virtualnih poznanika i da na vrijeme prepozna «prave» ljude.
Tko zna… možda će vam ubrzo poneki CSMO biti i Facebook prijatelj, a da to nećete ni znati. On će tako pomno «vrebati» vaš profil i pratiti sve što pišete, pa ako shvati da se u vama krije poželjna osoba za njegovu kompanju «gotovi ste» 🙂
Kliknite na linkove za više tekstova na temu odnosi s javnošću, odnosi s medijima i novi mediji.
Ako vijesti iz Manjgure želite primati e-mailom pretplatite se ovdje – upišite e-mail adresu i ponuđeni antispam kod, te potvrdite da ste vlasnik adrese klikom na link za potvrdu koji će vam biti poslan na upisanu e-mail adresu.
Oznake: društvene mreže, Internet u Hrvatskoj, Chief Social Media Officer, Društveni mediji, društveni mediji izbor tekstova