Kako se prijaviti za posao i proći – čime su nas osvojili
Nakon zaključenja natječaja za posao, koji je prije koji tjedan objavljen prvo na Facebooku, a potom i na manjgura.hr te preko HZZ-a, posao.hr i bika.net, analizirali smo više od 300 životopisa i nešto manje zamolbi (iznenađujuće je kolikoju je kandidata propustilo priložiti). U uži je izbor ušlo 20 kandidata, među kojima je odabrano njih šest za finalni krug razgovora. Tijekom ovog procesa na Facebooku se nastavila živahna rasprava, a osvrt na odabir kandidata za uži krug možda će dati odgovore na neka otvorena pitanja i umiriti nemirne duhove.
Razgovori s kandidatima potvrdili su široko uvriježen stav da životopis i zamolba nisu uvijek relevantno mjerilo, no od nečega se mora krenuti. Ispitati osobno 300-tinjak kandidata bio bi velik zalogaj i za puno veću organizaciju s vlastitim odjelom ljudskih resursa, a kamoli za jednu agenciju za odnose s javnošću. Test pismenosti, najavljen u natječaju, već je ovdje uspješno odrađen. Kandidat koji nije sročio nekoliko pravopisno korektnih rečenica u strukturiranom dokumentu zamolbe ne bi trebao biti osobito povrijeđen činjenicom da, unatoč “ispunjavanju navedenih kriterija”, nije pozvan na razgovor. Jedan od kriterija je bio – dobro pismeno izražavanje, govorimo o odnosima s javnošću, zar ne? Nitko od nas nije savršeno pismen niti se to očekuje, ali nekim se pogreškama ne može progledati kroz prste.
U zamolbama je zanimljiva bila masovnost grupe – prilagodljivih, veselih, kreativnih, dinamičnih, komunikativnih, timskih igrača koji su ujedno i individualci. Nema u tome ničega lošeg, ali u želji da se nekoga impresionira, a sebe istakne u masi drugih koji isto tako nastoje impresionirati, dobro je opisati te karakteristike na nešto originalniji način. Ako ne vjerujete nama, provjerite druge izvore, ovom se temom pozabavio i Mashable.
No, to smo prošli i krenulo je osobno predstavljanje 20 kandidata. Ako je u životopisu ili zamolbi i bilo prostora za blef, što su u spomenutoj facebook raspravi neki isticali kao velik problem, ovdje su priče bez pokrića brzo padale u vodu. Glavna lekcija iz ovog dijela natječaja: ako se prijavljujete za posao i sigurni ste da je to – to, dajte si truda i proučite svoga potencijalnog budućeg poslodavca. Sve je online! Kao agencija koja u svakodnevnom radu uvelike koristi online medije i društvene mreže, očekivali smo da će čitanje nekih popularnijih tekstova s Manjgurina bloga biti osnova pripreme za razgovor za posao.
Odabranih šest kandidata na prvom su razgovoru činili upravo ono što treba – razgovarali. Preduvjet za to bila je upućenost u teme razgovora. Potrudili su se naoružati informacijama koje bi im mogle biti od koristi.
Poučeni iskustvima s ovog natječaja izdvojili smo nekoliko ključnih savjeta koji možda ne “pale” u nekim drugim branšama ili za neke druge pozicije u ovoj branši, ali vjerujemo da će nekima biti od koristi, zainteresiranih za radna mjesta u struci očigledno ima.
1. Kvalitetna, umjesto generičke zamolbe – pored očekivanja, treba navesti zašto mislite da biste doprinijeli timu. U strukama kojima gravitiraju društveni smjerovi, “učenje i usavršavanje” mogu zvučati kao čista želja za edukacijom ili čak prekvalifikacijom, uz istovremeno primanje plaće. Dakle – što ja donosim sa sobom – je pravo pitanje.
2. Životopis je vaša osobna iskaznica – koristite razmake, poravnajte tekst, istaknite imena poduzeća u kojima ste radili i institucija u kojima ste se školovali (naravno, s mjerom i osjećajem za bitno), odvojite edukaciju od radnog iskustva, dress to impress! Europass forma je najraširenija, ali treba ju prilagoditi. I tu do izražaja dolaze snalažljivost i sposobnost razmišljanja “out of the box” – hvalevrijedne osobine u ovoj struci, jer čeka vas produkcija niza dokumenata različitih formi.
3. Nedostatak radnog iskustva nadoknađuje se – inicijativom. Za renomirane visoke poslovne škole i prestižne inozemne fakultete preduvjet su financijske mogućnosti (najčešće roditelja), dok je inicijativa odraz onoga što VI uistinu jeste. Da ilustriramo; izvrstan dojam ostavila je djevojka bez ikakvog radnog iskustva, Ivana Katić, koja je za vježbu i učenje napravila vlastitu web stranicu, što u vrijeme kada se bruji o masovnoj selidbi na web i društvene mreže, itekako ima svrhu.
4. Ako niste puzzla koja se uklapa, nadajte se da ni nećete dobiti posao. Nije vam cilj raditi u okruženju gdje morate biti usiljeni i gdje svaki odlazak iz ureda slijedi duboki izdah olakšanja. U ovoj struci, zahtjevima koje postavlja i tempu koji zadaje, vrlo je važno biti ono što jeste. Inače nećete izdržati.
Razumljivo je što se neki možda osjećaju i nepravedno eliminiranima, ali potrudili smo se svima njima dati povratnu informaciju, što znamo da mnoge tvrtke propuštaju činiti jer oduzima dosta vremena.
Napomena: sve navedene tvrdnje i savjeti odnose se na iskustvo iz Manjgurinog natječaja i ne odgovaramo za posljedice primjene istih u nekim drugim natječajima. Kroz koji dan na istom će ovom mjestu novozaposlena osoba iznijeti svoje dojmove – kako je dobio/la posao u Manjguri, a uskoro ćete moći pročitati i osvrt našeg Krešimira Macana koji donosi finalnu odluku – što je presudilo.
Ako mislis da si bas ti nova Manjgura ili Manjak, javi se na posao@manjgura.hr
Originalni članak je objavljen 13. 12. 2011.
Oznake: kako do posla u odnosima s javnošću, kako do posla u Manjguri, posao u PR agenciji, Oglas za posao u PR-u, Tražim posao, kako do posla u PR agencijiPročitajte i…