Kako treba izgledati politički govor
Za sve nadolazeće izbore i izborne kampanje evo nekoliko trikova koji će Vam biti korisni jednom kad se odlučite biti društveno aktivni i kandidirati se na lokalnim/parlamentarnim/predsjedničkim, ali i bilo kojim drugim izborima (za predsjednika kućnog savjeta, sindikalnog predstavnika, razrednog blagajnika i ostalo).
Dobra priprema javnog nastupa:
- scenografija govornice treba biti impresivna, kako bi okupljeno mnoštvo vidjeli da niste slučajno metar i po iznad njih.
- napamet naučen govor kojeg Vam je sastavio vrsni krotitelj pera ili danas češće polja na tipkovnici. Papir koji ćete imati ispred sebe sadržavat će samo natuknice Vaših genijalnih ideja
- pazite na vremensku prognozu! Vaša publika ne želi stajati na kiši. Ako nemate rezervnu varijantu sa zatvorenim prostorom, pripremite mnogo besplatne razvodnjene pive/bevande (mislit će da je vodenastije zbog kiše, a srezat ćete troškove) i kuhanih kobasica/pečenih srdela, ovisno o podneblju.
Vaš nastup:
- odijelo ne čini čovjeka, ali je nužno. Vaša publika Vam je bitna, pa ste se zbog nje i svečano odjenuli. Ukoliko ste uvidjeli da u mjestu gdje nastupate ne cijene najnoviju modu, nemojte im to nabijati na nos! Znači NE najmodernijim kravatama i skupim odjelima. Šljokičava košulja učinit će Vas dovoljno prezentnima.
- ukoliko Vam se znoje dlanovi, nemojte držati papire u rukama, jer bi to što ste napisali moglo postati jedna velika mrlja. Isto tako, pripazite da temperatura vode kojom ćete osvježavati vaše napaćeno grlo, ne bude preniska. Ukoliko je orošena, čaša bi Vam mogla ispasti iz ruku, a to ne želite.
- pogledom morate barem dva puta pogledati svakog slušača u oči, ili se barem njemu mora tako činiti.
- morate komunicirati sa svojom publikom. Ne baš da se nadovezujete jedni na druge, ali tu i tamo ih visokim tonom priupitate za mišljenje: “Je li tako!?” ili “Jeste li uz mene!?”.
- ne ustručavajte se u pojednostavljivanju vaše poruke, svi je moraju moći razumjeti. Bake s dva i pol razreda osnovne i djeca predškolske dobi. Bake će glasati za Vas ako im objasnite zašto bi trebale, a djeca će moći glasati za par mandata, pa ako se održite i ona Vam mogu biti vjerni birači. Javni skupovi nisu polemiziranja niti sa Žižekom niti s Mandićem, ljudi vole kada im jasno, glasno i jednostavno kažete što im je činiti i zašto.
- kratke i upečatljive izjave, poznate i kao Sound bite, nužno je koristiti u javnim nastupima. Osim što će mediji moći pronaći dovoljno kratku a upečatljivu izjavu kako bi ju ugurali u svoj informativni program, imat ćete i vlastitu izjavu kao naslov članka u sutrašnjim novinama. – ova natuknica ne odnosi se u potpunosti na kandidate za predsjednike kućnog savjeta ili razrednog blagajnika, iako će i njima koristiti.
Par savjeta za zaključivanje ključnih rečenica prilagođenih hrvatskom političkom spektru:
Kako hrvatske političke stranke sebe pokušavaju prikazati kao idealistički vrlo raznolike i s čvrstim uporištem u određene ideje i vizije, savjeti su prilagođeni našem političkom korpusu.
S lijeva na desno:
Lijevo orijentirane stranke – za sve marginalne strančice koje se lijevim idejama zanose, te pokušavaju homogenizirati birače nekada čak i uočljivog SRP-a, najbolje je pratiti put Damira Kajina i njegovih Sound biteova s predsjedničkih izbora. Najbolje je završavati pozitivne rečenice s: “kao što su i naši stari išli u partizane”, a negativne sa: “smrt takvim fašističkim idejama”.
Lijevi centar u Hrvatskoj je dosta napučen ali ideološki netransparentan. Tako je možda najbolje homogenizirati njihovo biračko djelo rečenicama: “(dolazak nas na vlast…/naša ideja…/naš program…) ILI NEĆEMO UĆI U EU!”
Desni centar se sve više prisjeća prvog predsjednika, pa je najbolje završavati rečenice s: “Kako je i Franjo zamislio” ili opaskom: “Nema više komunizma, sad smo u svojoj državi”.
Desnica je kod nas još dosta neeksploatiran prostor, pa strankama koje će probati okupirati taj prostor evo ideje: parafrazirati Katona starijeg: “Uostalom smatram da ______(dopuniti imenom grada/države odabranog najpomodnijeg neprijatelja) treba razoriti!”
Kako sastaviti pravi politički govor provjerite ovdje, a ako ste tek početnici u sastavljanju političkog govora, ovdje ćete naći upute za politički govor.
Originalan članak je objavljen 2008.
Oznake: politička komunikacija, Odnosi s javnošću, izborna kampanja, javni nastup, politička kampanja, politički govorPročitajte i…