4 najčešće pogreške u PR-u

Ljudski je griješiti. Međutim, ako to radite stalno i sustavno, ne shvaćajući da griješite, onda to zaista nema smisla.

suit-673697_1280

“Surfajući” malo po webu, u potrazi za nekim kardinalnim greškama koje su se dogodile u svijetu na području PR-a, naišla sam na zanimljiv mali priručnik PR-ovcima, o greškama koje se konstatno javljaju u toj struci.

Evo nekoliko najčešćih propusta u PR-u koje trebate izbjegavati u širokom luku:

1. Nedovoljno poznavanje medija: kada novinama ili nekom drugome mediju želite plasirati vašu priču, morate detaljno proučiti pojedini/odabrani medij. Odnosno, važno je da znate prepoznati kojem mediju ili kojoj rubrici pojedinog medija vaša priča može biti zanimljiva. Ako priču šaljete krivim medijima, ona će završiti u košu za smeće i neće biti objavljena jer tom mediju ona nije relevantna, dok bi nekom drugom mediju ili rubrici, vaša priča odlično upotpunila medijski prostor te bi imali obostranu korist- vi bi njima pružili zanimljivu vijest koju će objaviti a oni vama objavu vaše priče bez novčane naknade, što vam je i cilj.

I sami novinari  žale se kako dnevno dobivaju  preko 300 mailova, od kojih ih zanima samo nekoliko!

2. Slanje svim medijima isto priopćenje: personaliziranje maila sa „Dragi Marko“ jednostavno nije dovoljno. Kada novinar otvori vaš mail, i vidi da u vašoj  poslanoj mail listi stoje adrese  njihove konkurencije, može odmah izgubiti interes da objavljuje nešto što je već netko drugi objavio i obradio. Istina, personalizirati mailove svakom recipientu pojedinačno traje duže, ali vjerujte, mnogo se više isplati.

Šaljite svaki mail ponaosob ukoliko vam je objava priče veoma bitna, oslovljavajte novinare imenom i prezimenom, te u nekim slučajevima pošaljite mail direktno novinaru umjesto cijeloj  redakciji.

3. Gubljenje vremena na smicalice i promociju umjesto na vrijednost vijesti: party povodom promjene frizure vašeg klijenta nije nešto s čime bi trebali zamarati redakciju. Takvi događaji  sami po sebi nemaju informativnu vrijednost da bi se time trošio ionako prenatrpan medijski prostor.

No, budite lukavi, povežite npr.  otvaranje poslovnice svog klijenta sa trenutnim ekonomskim trendovima, i osigurat ćete si medijsku pokrivenost. Dajte naizgled nebitnom  događaju globalnu važnost.

4. Ignoriranje aktualnih događaja oko vas: vrlo je važno da budete svjesni događaja izvan svog ureda.  Ako je negdje iskočio vlak iz tračnica i pognulo je 30 ljudi, morate znati da će mediji biti prilično okupirani s tom pričom, te će vaša proći neprimjećeno. Dan kada u knjižare  izlazi novi nastanak Harry Pottera, nije najsretniji dan da promovirate svoju „Domaću kuharicu“. Postoji mjesto i vrijeme kada se objavljuju koje vijesti.

 

Martina Šubašić

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3