Komunikacijska industrija objeručke prihvaća izazove korona krize
Trenutna kriza uzrokovana koronavirusom utječe sve više na društvo i ekonomiju u cjelini, pa tako i na komunikacijsku industriju. Iako je svaka kompanija vođena svojim unutarnjim pravilima i vrijednostima oko kojeg gradi svoj brend, nijedna u ovom razdoblju neće pogriješiti, ako fokus poslovanja ispriča kroz neku od vrijednosti, poput: isticanja važnosti iskrenih odnosa, očuvanja vlastitog i tuđeg zdravlja, međusobnog poštovanja, nesebičnosti, ljubavi prema bližnjima i pomoći onima koji ju trebaju.
U novonastalom razdoblju koje karakterizira smanjenje potražnje, ograničeno kretanje građana, blokada rada i otežan međunarodni promet, pogledajmo kako održati i podržati dobru kvalitetu života, privatnu i poslovnu komunikaciju, poslovanje, zabavu i pomoć.
Boom videokonferencija
Ako se ne možete osobno sresti, možete znanje podijeliti pute on line video platformi. Tako se davnog 1. travnja održao se prvi online, a 53. po redu Marketing Meetup Zagreb (#MMZG). O utjecaju koronavirusa na komunikacijsku industriju raspravljali su Krešimir Macan (Mangjura), Joe Bašić (MPG), Karla Andrić (Haiku communications/Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca) i Davor Bruketa (Bruketa&Žinić&Grey), a moderator i organizator događaja bio je Ilija Brajković (Kontra). Snimku je u nastavku (i to morate svladati – ako pričate u portretnom modu kao što je radio naš Krešimir Macan, u većem dijelu vam se vide samo usta:-))
Blogomanija je organizirala 21. travnja panel na kojem se pričalo kako Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Srbija komuniciraju s građanima u vrijeme #coronavirus krize. Sad je veći bilo bolje – ali morate ako se ne javljate s računala, osigurati način da vam ne dosadi držati pametni telefon u ruci više do dva sata.
Grupe poput Virtualni zagrebački plac i Viber zajednice
Kako bi zamijenile zatvorene tržnice građani su se samoorganizirali na društvenim mrežama pa tako Facebook grupa Virtualni zagrebački plac ima preko 55.000 članova i nevjerojatni je kanal za promociju malih domaćih proizvođača, koji su se morali naučiti i da nema prevare ili loše usluge. Grupa te stvori, ali i uništi. Mario Kokaj, novinar Glasa Slavonije je isto tako oformio Facebook grupu Online tržnica Vukovarsko-srijemske županije kako bi povezao domaće proizvođače i kupce u Slavoniji, pa je su proizvođači upoznali posve nove načine distribucije – dostavom, doslovce od polja do stola. Mi smo na blogu otvorili kategoriju Pomažemo malim proizvođačima i i sastavili popis hrvatskih OPG-ova i drugih izvora informacija na kojima su se mogli pronaći mali proizvođači koji u ovo doba izolacije dostavljaju svoje svježe, domaće namirnice na kućna vrata. Naime, kad ste u grupama, ima puno vijesti, ali ne i popisa.
Oko zagrebačke tržnice Utrina je tako nastala Viber zajednica UTRINA INFO I POMOĆ kako bi stanarima kvarta pomogla u pružanju raznih provjerenih i korisnih informacija vezanim uz život tijekom koronavirusa, ali prije svega s ciljem informiranja o domaćim kumicama do kojih su na kraju svih došli i naručivali robu za dostavu.
U cilju izravne komunikacije prema građanima i što promptnijeg informiranja javnosti, mnogi gradovi, poput Dubrovnika, Pule i Slavonskog Broda, porenuli su Viber zajednice, budući da danas svi imaju Viber, prije nego društvene mreže. Pa i službeni Viber kanal koronavirus.hr danas ima preko 432.000 članova.
Virtualna dodjela nagrada IdejaX, MiXX i Effie
Proglašenje najboljih projekata komunikacijske industrije se tradicionalno održavalo na Danima komunikacija u Rovinju, dok se ovogodišnja dodjela nagrada odvila putem službene Facebook stranice Dana komunikacija. Prva online večer je bila posvećena pobjednicima natjecanja IdejaX i MIXX, a druga najefikasnijim marketinškim projektima natjecanja Effie. 6. svibnja očekujemo i dodjelu Grand PRix HUOJ-a na sličan način.
Ostani Doma I Kuhaj
Zanimljiv koncept nastao je unutar Hrvatskog kuharskog saveza (HKS) i otvorio slobodno online natjecanje u kuhanje pod nazivom: „#OstaniDomaIKuhaj“ i tako pozvao sve zainteresirane kuhare na Facebooku, kako bi ih animirao i ohrabrio u vremenu zatvorenosti ugostiteljskih objekata, ali i popularizirao kuharsku struku.
Utrka F1, Australian Grand Prix 2020
Niti sport nije ostao iznimka, čime su ljubitelji jurećih bolida nakon odgode Australian Grand Prixa uživali u virtualnoj utrci F1 putem Twitcha i YouTubea. Poznati vozači Formule 1 su užarene australske staze vozili iz svojih fotelja, a suparničko društvo činili su profesionalni gaming vozači i vješti entuzijasti koji su u natjecanje dospjeli kroz prethodne kvalifikacije. Ova virtualna zabava privukla je više od 350 tisuća gledatelja.
Andrea Bocelli i One World koncert
Ljubitelji glazbe su u travnju mogli uživati u dva spektakularna online koncerta. Prvi u izvedbi jednog od najpoznatijih svjetskih tenora, talijanskog opernog pjevača Andrea Bocellija, koji je na Uskrs, 12. travnja održao povijesni online koncert na You Tube kanalu u praznoj milanskoj katedrali. Dok je poznata pjevačica Lady Gaga po uzoru na „Live Aid“ koncert protiv gladi iz 1985. odlučila organizirati svoj virtualni “One World” koncert u kojem su sudjelovale brojne zvijezde. Nastupe iz dnevnih boravaka poznatih glazbenika moglo se pratiti putem društvenih mreža. Gagin događaj je bio najveće glazbeno okupljanje otkako je pandemija zaustavila koncertne turneje brojnih izvođača, a samo neka od poznatih imena koja su dala svoj doprinos su bili: Rolling Stones, Stevie Wonder, Elton John, Paul McCartney, Billie Eilish, Alanis Morissette, John Legend, Billie Joe Armstrong, Andrea Bocelli, Eddie Vedder iz Pearl Jama te Chris Martin iz Coldplaya. Njima se, s podjednakim uspjehom, priključio i naš Stjepan Hauser s koncertom iz prazne Pula.
Ne možemo samo pokriti oči i zažmiriti pred činjenicom kako svi zajedno krećemo u jedan veliki eksperiment koji je priroda pred nas stavila. U takvu promjenu krećemo ne zato što hoćemo, a još manje moramo, već zato što nas je trenutna pojava koronavirusa na to prisilila.
Svaka kriza može poći u dva smjera: Pesimisti će reći kako ona dodatno erodira ljudske živote i kako će nam biti gore, dok će optimisti s druge strane reći kako nam je upravo sada pružena priliku i mogućnost da nam društvo u cjelini postane kvalitetnije i bolje. Čini nam se da komunikacijska industrija ide s optimistima. Svjesni smo kako će u tom smjeru trebati puno napora, učenja i prilagođavanja da bi tranzicija prošla sa što manje poteškoća, generirajući pri tome više pozitivnog ishoda. Naravno, taj put nije nimalo lagan. Dapače, najlakše je u krizi preuzeti ulogu žrtve, a ne vođe koji smišlja nove ideje i načine kako u društvu naći dobro i pridonijeti sebi i drugima, neovisno radi li se o privatnom ili poslovnom aspektu života.
Dodjele nagrada, edukacije, paneli, okrugli stolovi i konferencije putem online aplikacija samo su jedan dio čitavog spektra poslova koji su se iz javnih ustanova, hotela i dvorana preselili u virtualni svijet.
Osim tehničkih i organizacijskih izazova, otvorila se prilika za učenje, rast i razvoj u jednom novom okruženju. Pred čitavom komunikacijskom industrijom su ogromni izazovi koje čini se rješava s lakoćom, stvarajući neke nove trendove u komunikaciji koji će se zasigurno održati i nakon korona krize.
Oznake: komunikacijska industrija, korona kriza, koronavirusPročitajte i…