Iako je i komunikacijska industrija unazad godinu dana pogođena krizom uzrokovanom pandemijom, nije tajna da su usluge verziranih komunikacijskih stručnjaka u nekim segmentima bile traženije nego prije.
Jedna od vodećih domaćih PR agencija, Manjgura, 2020. je završila s dobrim rezultatima i rastom prihoda. Za uspjeh u godini koja “nije bila predviđena za uspjeh”, zaslužna je, kažu u Manjguri – ekspertiza agencije, zbog koje su poznati kao dinamično radno okruženje, u kojem mnoge iznenadi raznolikosti svakodnevnih izazova i potrebnih kompetencija.
Kako ističe direktorica Manjgure Katarina Leko, svijet je naoko bio stao, ali stvari su ipak morale funkcionirati – samo u kriznim uvjetima koji su, umjesto povremenih situacija, prerasli u poslovnu svakodnevicu.
“Tražeći načine za što uspješniji nastavak poslovanja u novim okolnostima, i uz otežano planiranje i izazove u svakodnevnim radnim procesima, danas svi moraju neprestano komunicirati s tržištem i dionicima.
Već se godinu dana traže načini za ostati prisutan u javnom prostoru, prenijeti bitne i aktualne poruke kupcima, partnerima, dobavljačima i investitorima, ohrabriti javnost i pomoći potrebitima, ali i za repozicionirati brendove i njihovo obraćanje tržištu u okolnostima “novog normalnog“.
Uz pojačanja u seniorskom timu, organizacijske i upravljačke izmjene u agenciji, bili smo u prilici odgovoriti na pojačanu potražnju za uslugama kakve pružamo, ali i proširiti ponudu integriranih usluga u komunikacijskom menadžmentu“, kaže Leko.
Krizno komuniciranje kao adut
Manjguru se ranijih godina najviše povezivalo s političkim kampanjama, no danas najveći promet ostvaruju u zdravstvenom sektoru, turizmu i savjetujući strateške investitore.
Pa i u godini u kojoj su zabilježili rekordne rezultate, sa stopostotnim rastom prihoda, udio prometa ostvarenog kroz usluge u privatnom sektoru posve je dominirao, a tek oko 10% prometa bilo je generirano pružanjem usluga u javnom sektoru.
Kao agencija specijalizirana za krizno komuniciranje, ističe Leko, Manjgura se nije morala posebno prilagođavati modusu rada u kojemu se planira i operacionalizira od danas do sutra, jer im je biznis “problem solving“ dio redovnih aktivnosti za klijente.
Izvršna dirketorica Anamarija Hrvoić Đurić objašnjava da je dio svakodnevnih alata, poput organizacije događanja za javnost i medije, nestao je preko noći, te je trebalo biti kreativan u ostvarivanju zadanih ciljeva.
“Nama je organizacija događanja i prijašnjih godina bila više iznimka nego pravilo, tako da smo u velikoj mjeri nastavili s redovnim poslovanjem, ali i proširili krug klijenata kojima je trebao jedan drugačiji pristup komunikaciji“, ističe Anamarija. Dodaje da su prednost dobili drugi alati, pa je agencija tako s ciljem ubrzane komunikacije i razmjene informacija s ljudima na terenu pokrenula niz tematskih zajednica na Viberu.
“Od niza lokalnih chat zajednica do velikog projekta Total Croatia Travel Info, gdje smo tisućama turista svakodnevno pružali ažurirane informacije zahvaljujući kojima su nesmetano mogli doći u Hrvatskua naš Viber chat bot bio je prvi turistički chat bot u Hrvatskoj“, naglašava Hrvoić Đurić. Dio angažmana uvijek je usmjeren na društveno korisne projekte poput Hrvatska protiv raka.
“S Rakoborcima, udrugama pacijenata, proveli smo kampanju koja je rezultirala donošenjem dugoročne nacionalne strategije koja bi trebala spasiti više desetaka tisuća života koji su u ovom trenutku predoređeni biti izgubljeni zbog raka“, objašnjava Katarina Leko.
Starija savjetnica Maja Pekeč došla je s 15-godišnjim iskustvom iz državnog sektora, razbivši mit o uobičajenom pravilu prelaska agencijskih ljudi, nakon stečenog iskustva u redove klijenta.
“Slijedimo li unaprijed definirane obrasce i ne dozvolimo odmak od uobičajenog, ne možemo očekivati drugačiji rezultat. Tog pravila često nismo svjesni, kako klijenti, tako i agencije.
Budući da odnos klijent-agencija mogu sagledati iz obje perspektive, znam da klijentima možemo ponuditi rješenja koja su često, usudila bih se reći, pionirska jer je takav pristup upravo ono što mi je nedostajalo kad sam bila u ulozi klijenta“, ustvrdila je Pekeč.
Ekipa koja se razumije i drži ritam
Iako se Manjgurin tim najčešće kreće oko deset ljudi, uvijek su u potrazi za novim kolegama i kolegicama. “Uvijek, pa i onda kad nemamo otvoreni natječaj. Dogodi se da prepoznate talent, set karakternih i stručnih kvaliteta, i vidite priliku da s tim čovjekom razvijate ili pokrenete projekt ili suradnju koju dugo priželjkujete.
Ne bježimo od toga da se kod nas puno, ali pametno i kreativno radi. U malim tvrtkama se svaki doprinos vidi, a malo koji propust ostaje skriven i zato nam je posebno važan sustav vrijednosti i odgovornost prema poslu.
Radimo u skoro svakom sektoru pa iako je svatko od nas stručnjak sa svojim, specifičnim “supermoćima”, demonstrirati ih možemo samo uz ekipu s kojom se razumijemo i koja drži ritam”, napominje Leko.