Najtraženiji pojmovi na Google-u u Hrvatskoj – 2008

Što je sve raja guglala ili drugim riječima, na što je oguglala, u godini na izmaku?
Majka svih tražilica objavila je listu najtraženijih pojmova koji, kako sami vele, najvjernije oslikavaju Zeitgeist, ilitiga duh našeg vremena. Koliko je onda ohrabrujuća ili poražavajuća činjenica da je na Googlov globalni tron zasjela Sarah Palin, obamamaniji usprkos? Vjerojatno toliko koliko i činjenica da je Nives Celzijus najčitanija spisateljica ove godine u Hrvata. Možeš se furat na alternativu koliko hoćeš ali od Zeitgeista ne možeš pobjeći.

Da je „obama“ najčešće ukucavan pojam u Americi nije iznenađenje no globalna pobjeda dame koja sa svog prozora u Aljasci vidi Rusiju dokaz je da kruha i igara nikad dosta.

Lista najtraženijih pojmova podijeljena je na najbrže rastuće odnosno pojmove koji su ostvarili najveći rast u odnosu na proteklu godinu i najpopularnije koji se odnose na one koji su ostvarili ukupan najveći broj pretraga.

Ovaj alat izvrsno ocrtava i globalne trendove poput rastuće ekološke i socijalne osviještenosti kao i reakcije Internet zajednice na globalne turbulencije. Primjerice, u Americi se pretraga pojma hybrid car zahukta kod svake nove najave poskupljenja goriva.

Pregled najtraženijih pojmova po pojedinim zemljama donosi očekivanu premoć dvaju najvećih Internet fenomena, Facebooka i Youtubea. No zanimljivo je kako su u pojedinim zemljama drugi vidovi Internet socijalizacije dobrano zasjenili ultrapopularnu Knjigu lica. Tako Brazilci više vole minglati po Orkutu, networking mreži koju je pokrenuo Google, dok Poljaci puno više briju na domaćem site-u Nasza klasa (naš razred) koji okuplja stare drugare iz školskih klupa. Možda ni nama ne bi bila naodmet neka kampanja tipa Surfajmo hrvatsko.

Naime, slika je jako slična i u Hrvatskoj – u 2008. su se tražili sljedeći pojmovi:

Top Searches
1. youtube 100
2. facebook 100
3. download 65
4. 24 60
5. net 55
6. igre 55
7. you 50
8. tube 50
9. 24 sata 45
10. index 35
11. gmail 35
12. you tube 30
13. games 30
14. lyrics 25
15. jutarnji 25
16. forum 25
17. yahoo 20
18. vip 20
19. posao 20
20. oglasnik 20
21. net.hr 20
22. imenik 20
23. igrice 20
24. google 20
25. večernji 15
26. torrent 15
27. sport 15
28. red 15
29. prognoza 15
30. portal 15
31. playtoy 15
32. nova 15
33. msn 15
34. iskrica 15
35. game 15
36. 24sata 15
37. wikipedia 10
38. večernji list 10
39. tportal 10
40. t-com 10
41. t portal 10
42. slobodna 10
43. pbz 10
44. moj posao 10
45. jutarnji list 10
46. hrt 10
47. dnevnik 10
48. cinestar 10
49. chat 10
50. blog 10

Brojke u trećem stupcu su samo relativni pokazatelji broja pretraga u odnosu na najtraženije pojmove. A najbrže rastući pojmovi su bili:

Top rising searches
1. facebook 2550%
2. 24sata 170%
3. 24 160%
4. 24 sata 140%
5. igre 110%
6. youtube 100%
7. playtoy 100%
8. index 100%
9. red 90%
10. slobodna 70%

Ako još nekoga čudi veliki rast portala 24sata (koji osim najčitanije klasične novine, pomalo postaju i najpopularniji izvor on line vijesti) i nekih drugih pojmova neka pogledaju naš dnevnik Top 10 hrvatskih webova za listopad i provjere trenutačnu top listu hrvatskih portala. Mislim da skok Facebooka u Hrvatskoj ne treba posebno objašnjavati:-)

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3