Novi izazovi za televizijsko oglašavanje u digitalnom dobu

Televizijsko oglašavanje doživjelo je mnoge značajne promjene u zadnjih 30 godina. Međutim, ono je nedvojbeno tek na pragu svoje najveće promjene ikad. Voditelj digitalnog odjela globalnog brenda PepsiCo Beverages i autor knjige Social Media Marketing for Dummies, Shiv Singh uvodeći Pepsi brend u digitalni svijet primijetio da u skorijoj budućnosti možemo očekivati šest velikih promjena:

1. Televizijsko oglašavanje neće biti samo priče dizajnirane za zabavu, informiranje, educiranje ili podsjećanje potrošača na proizvod. Njihova uloga će biti orijentirana na gradnju svijesti o brendu koja neće završiti onoga trenutkom kada završi i TV spot. Ukoliko kratki TV spotovi postanu pravo digitalno iskustvo, ROI (Return of Investment) ili povrat investicije neće biti mjeren samo u trenutku emitiranja TV spota već u svim aktivnostima koje će tek uslijediti.

2. Sve manje i manje oglašivača započet će svoje strateško planiranje marketinga samo s televizijskim oglašavanjem. Umjesto toga, obratit će pozornost na strategiju angažmana koja će se razvijati kroz niz kreativnih ideja, a koje se mogu preusmjeriti na različite kanale.

3. Lokacijsko digitalno iskustvo će biti nova vodilja televizijskog oglašavanja. Primjer je Pepsi ljetna kampanja koja je, osim društvenih i lokacijskih mreža, koristila i TV spotove kao poziv na sudjelovanje u kampanji. Korisnici su dobili mogućnost Foursquare checkiranja na omiljenim ljetnim lokacijama poput plaža i zabavnih parkova, zauzvrat dobivši ekskluzivan sadržaj (Pepsi Summer Time Badge). Pepsijev bedž je  postao najpopularniji bedž toga ljeta, ali njegovoj popularnosti doprinijelo je i oglašavanje na televiziji, online aktivnosti, kao i mobilne aplikacije.

4. Medijsko planiranje znatno će se promijeniti pojavom tehnologija poput alata Blue Fin i Networked Insights, može se doznati koje TV emisije (i koji Pepsi spotovi) pokreću većinu društvenog angažmana online. Velika je mogućnost da takve informacije utječu na planiranje odluka o budućnosti brenda.

5. Spremnost na  sudjelovanje  u realnom vremenu postaje novi imperativ u marketingu.  Komunikacija u realnom vremenu dopirnosi dubljem digitalnom angažmanu korisnika. Primjer: Kada je Beyonce na MTV dodjeli pokazala svoj trudnički trbuščić, to je bio jedan od takvih marketinških trenutaka u realnom vremenu. Koristi su imali oni koji su tada uskočili u online razgovore o tom događaju i tako promovirali svoj proizvod ili uslugu.

6. Prijenos digitalne kulture putem televizije postat će prioritet za brendove. Konzumenti mare uglavnom za stvari koje su popularne, ono što je postalo jako važno i što se događa u glazbi, zabavi, sportu te oko slavnih osoba, a takvi trendovi prvo izbiju online. Razmišljajući kako biti u tijeku te kako funkcionira dijeljenje sa širom publikom na načine koji se mogu povezati uz cilj brenda, ono je što će postati nova uloga u TV oglašavanju.

Navodi i rezultate raznih istraživanja koja potvrđuju njegove zaključke o promjenama koje realno mogu očekivati svi TV oglašivači. Tako prema nedavnom istraživanju, 60 posto televizijskih gledatelja koristi svoje mobitele dok gledaju emisije, njih čak 33 posto drži upaljen laptop gledajući televiziju, dok korisnici iPad-a većinu svog vremena ispred televizora provode tipkajući po njemu. Ovakvi podaci  TV oglašivače upućuju da kroz širenje svog brenda i priče putem raznih online kanala potrošačima mogu ponuditi ineteraktivnije iskustvo.

Ovo su zaista uzbudljiva vremena ne samo za TV mreže koje pokušavaju brendirati svoj digitalni kredibilitet, ali isto tako i za markentigaše koji sve više otkrivaju da svijet ne počinje i ne prestaje 30-sekundnim spotom. Televizijski spot je postao samo uvod za nešto veće, šire i interaktivnije.

To su samo neka od predviđanja koje je predstavio voditelj digitalnog odjela globalnog brenda PepsiCo Beverages, ali ni zadnje veliko Forrester istraživanje televizijskom oglašavanju ne predviđa blistavu budućnost. Kakve bi se promjene mogle dogoditi od 2011. do 2016., kada će na online oglašavanje biti potrošeno 77 bilijuna dolara pogledajte u prikazu ispod.

Izvor: hbr.org

Ivana Urošević

Oznake: , , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3