Obavezno pogledati – Top 10 PR filmova – DVD preporuka
Na Manjgura.hr-u već ste imali priliku čitati naše dvd preporuke, a ovoga puta vam donosimo listu Top 10 PR filmova. Businessinsider.com je na ovu listu uvrstio neke od hollywoodskih uspješnica koje će uz dobru zabavu početnicima dati bolji uvid u ono čime se bave spin doktori i stručnjaci za marketing. Iako su odnosi s javnošću u Hrvatskoj relativno mlada djelatnost Hollywood je još u 60-ima i 70-ima ekranizirao neke od kultnih filmova upravo ove tematike. The Candidate i Sweet smell of success samo su neki od njih. Na listi su se našli i noviji filmovi poput Jersey girl, Social Network i Phone Booth koji nisu uspjeli prodrijeti direktno u bit odnosa s javnošću, ali iz njihovih radnji saznajemo puno stvari koje su primjenjive na današnji PR. Sve u svemu, zabavan način upoznavanja naše struke.
Wag the Dog (Predsjedničke laži) – Film u kojem glume Dustin Hoffman i Robert De Niro priča je o savjetniku za odnose s javnošću u Washingtonu koji je stvorio lažni rat kako bi odvratio pažnju javnosti. Ovaj film izvrstan je primjer moći i snage PR industrije, a nešto više o njemu možete pročitati na starijim Manjgurinim postovima.
Jerry Maguire – Nijedan popis PR filmova ne bi bio potpun bez ovog klasika Toma Cruisea. Osim vječne „Show me the money“, ovaj film su obilježili Jerryjevi sukobi s drugim sportskim agentima u utrci za klijenta, mukotrpan rad i upornost. Sve su to neke od vještina koje mora posjedovati pravi PR – ovac.
Thank You For Smoking (Hvala što pušite) – Radnja prati uglađenog glavešinu duhanskog lobija koji pomoću “spina” vješto promovira duhansku industriju. Film obiluje mnoštvom zabavnih scena i taktika, a možda ga najbolje opisuje rečenica kojom završava – “Michael Jordan plays ball. Charles Manson kills people. I talk. Everybody has a talent”
Social Network (Društvena mreža) – S obzirom na ogromnu popularnost društvenih mreža, bilo je logično na listu uvrstiti priču koja prati stvaranje one najpopularnije, Facebooka. Ovaj triler o poslovnoj etici i smislu društvenih mreža nam se sviđa jer je osim tradicionalnih PR alata uključio i digitalne medije.
Sweet smell of success (Slatki miris uspjeha) – Snimljen je 1957., a 1993. u SAD-u je proglašen “kulturnim, povijesnim i estetski značajnim djelom”. Film naglašava odnos između autora trač kolumne i šefa PR agencije te prikazuje neporecivu važnost povezanosti imeđu novinara i PR agenta.
Jersey Girl (Djevojka iz Jerseya) – Veliki pritisak i ubrzani tempo rada u odnosima s javnošću, kao što nam početak filma pokazuje, može dovesti do pucanja po šavovima. Upravo to se dogodilo Oliveru “Ollie” Trinkéu (Ben Affleck). Zanimljiva moralna priča koja prati pad PR agenta i uspon obiteljskog čovjeka.
Phone Booth (Telefonska govornica) – Njujorški savjetnik za odnose s javnošću Stuart Shepard našao se u nesvakidašnjoj situcaiji. Njegove laži napokon su ga došle glave. Iako samo početak filma stvarno prikazuje karijeru publicista cijeli film posvećen je toj tematici i time je zaslužio mjesto na našoj ljestvici.
The Candidate (Kandidat) – Oscarom nagrađen scenarij prikazuje kako PR profesionalac stvara političkog kandidata iz vrlo malo materijala. Šarmantna priča koja pogađa ravno u bit “spina”, a istodobno prikazuje dobre i loše strane ove industrije.
Primary Colors (Predsjedničke boje) – Još jedan film o političkom PR konzultantu koji pomaže kandidatima na njihovom putu prema vrhu. Zataškavanja u medijima, upravljanja kriznim situacijama – sve u svemu jedna ugodna, zabavna i poučna fimska priča.
All the President’s Men (Svi predsjednikovi ljudi) – Politički triler o dvojici novinara koji su sedamdesetih godina razotkrili glasovitu aferu Watergate – klasična priča sa mnogim korisnim savjetima za sve one koji se bave kriznim komuniciranjem.
Bila bi šteta na kraju ne spomenuti i dvije izvrsne televizijske emisije koje, između ostalog, obuhvaćaju i tematiku odnosa s javnošću:
West Wing (Zapadno krilo) – Ova televizijska drama prozvana je najrealnijim portretom unutrašnjeg poslovanja Bijele kuće. CJ Cregg (Allison Janney) je vrlo talentirana glasnogovornica koja se vješto snalazi u svom poslu i uvijek je spremna na sve.
Mad Men (Momci s Madisona) – Radnja serije je smještena u šezdesete godine prošloga stoljeća i prati rad marketinških agencija. Televizijska priča sa dobrim scenarijem koji osim agencijske dinamike prikazuje i političko-društvenu situaciju karakterističnu za to doba.
Kao Manjgurin bonus na listi predložiti ćemo vam najnoviju političku dramu s Ryanom Goslingom i Georgeom Clooneyem u glavnim ulogama. The Ides of March prati Stephena Mayersa (Gosling), mladog i talentiranog PR-ovca uključenog u kampanju senatora Morrisa (Clooney) koji se bori za predsjedničku nominaciju Demokratske stranke. Kada mu suparnički tim ponudi posao, a Mayers o tome ne obavijesti svoga šefa, započinje pravi zaplet vrijedan vaše pažnje.
Originalni članak je objavljen 26. 1. 2012.
Pročitajte i…
- Digitalni marketing
- Društveno odgovorno poslovanje
- Edukacija
- Krizno komuniciranje
- Odnosi s javnošću
- Odnosi s medijima
- Online PR
- Politika i izbori
- Strane investicije
- Strateško komuniciranje
- Vijesti
- Pomažemo malim proizvođačima
- Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
- Kako smo ispisali godinu uspjeha stvarajući priče koje ostaju
- Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja