Što sve PR-ovci rade, a novinari mrze?
"Zovu. Točka." Ovaj duhoviti odgovor na pitanje portala Hubspot što novinarima najviše smeta u komunikaciji s PR-ovcima dobro sažima većinu izrečenih stavova, ali situacija, srećom, ipak nije toliko drastična.
Rezultati ankete pokazuju kako novinari prvenstveno ne vole kad stručnjak za odnose s javnošću ne zna prepoznati granicu između asertivnog i nasrtljivog, a uvjerljivo im se kosa na glavi najviše diže od poziva kojima PR-ovci pokazuju da zapravo i ne poznaju kojim se temama bavi novinar s kojim raspravljaju: “Ne smeta mi kad me PR-ovci kontaktiraju budući da mi godišnje trebaju 104 ideje za kolumnu, ali mrzim kad su uštogljeni, uobraženi i dosadni. Potrudite se upoznati moje čitatelje i moj stil, budite kreativni i za boga miloga, molim vas, nemojte mi dosađivati.”
Prije nego što nabrojimo još nekoliko primjera, valjalo bi ipak napomenuti da ni PR-ovcima nekad nije lako biti veza između klijenta i medija. I sama autorica članka kaže kako je, nedugo nakon što je počela raditi, uočila kako biti PR-ovac prije svega znači biti dobar pregovarač: “Nije mi trebalo dugo da shvatim da je svatko tko radi u PR-u zapeo između istine i fikcije, želje i stvarnosti, te da zato mora neprestano balansirati između ispunjavanja prohtjeva klijenata i dobrih odnosa s novinarima.“
Ipak, neke stvari su jednostavno nedopustive, neovisno o tome što klijent traži od PR-ovca:
SVE U VERZALU. Verzal me izluđuje. Hrpa PR-ovaca misli da AKO OVAKO NAPIŠU NASLOV MAILA da ću ga prije pročitati. Upravo suprotno. Čim vidim verzal, poruka ide ravno u smeće.
Jednom me PR-ovac nazvao da mi kaže da njegov softver za praćenje maila pokazuje kako nisam ni otvorio njegov mail pa provjerava što je s tim. Hvala… Ali, ne hvala.
Mrzim kad mi PR-ovci „objašnjavaju“ što je embargo. Znam što je embargo, ne trebam tebe da me podsjetiš. Mrzim i kad nazovu nakon što su poslali mail da pitaju jesam li ga dobio. Evo koja je poanta maila: radi. Primio sam tvoj mail, samo ne želim napraviti to što od mene tražiš.
Samo za informaciju, kad pošaljete drugi mail označen kao „visoki prioritet“ nakon što sam prvi ignorirao, po zakonu vas smijem ozlijediti.
Punu prezentaciju s još nekoliko korisnih primjera možete pogledati ovdje:
Pročitajte i…