Trendovi u PR-u za 2012. godinu
HUKA (Hrvatska udruga komunikacijskih agencija) objavila je rezultate ICCO-ovog istraživanja “Barometar trendova za I kvartal” u kojem je sudjelovalo 18 europskih i azijsko-pacifičkih zemalja prema kojima više od polovice komunikacijskih savjetnika očekuje porast poslovanja u 2012.godini u odnosu na 2011. godinu. 41% ispitanika očekuje stabilne uvjete, dok samo 4% vjeruje kako će doći do pada poslovanja. Zemlje uključene u istraživanje su: Australija, Belgija, Hrvatska, Češka, Finska, Francuska, Njemačka, Indija, Irska, Norveška, Portugal, Rusija, Slovačka, Slovenija, Švedska, Švicarska, Turska, Velika Britanija.
PR usluge
PR usluge s najvećim potencijalom rasta su: online usluge (navodi ih 68% ispitanika), krizni menadžment (65%) te korporativne komunikacije (59%).
Više od 50% ispitanika navelo je upravljanje ugledom kao uslugu s velikim potencijalom rasta za ovu godinu. Najmanja očekivanja za rast dodijeljena su event menadžmentu i tehnološkim uslugama navedeno od samo 10% ispitanika.
Industrija
Većina ispitanika (59%) očekuje klijente iz područja energetike i zaštite okoliša kao industrijskog sektora koji će povećati svoja davanja za usluge odnosa s javnošću.
43% ispitanika predviđa da će klijenti IT sektora povećati svoje PR budžete, dok 39% ispitanika vjeruje da je zdravstvo i wellness industrija područje poslovanja s velikim potencijalom rasta.
Najmanje obećavajuća područja poslovanja za usluge odnosa s javnošću u 2012.godini, a koja su uključena u istraživanje su: proizvodnja, auto industrija i trgovina na malo – spomenute od manje od 8% ispitanika.
Izazovi
Kao najveći izazovi za PR savjetovanje ove godine ispitanici su na prvo mjesto postavili “cijene i profitabilnost” (38%). Na drugom mjestu su “budžeti klijenata / očekivanja klijenata” (28%), dok su “konkurencija” i “zapošljavanje” zauzeli treće mjesto (sa 13%).
Kao dodatne izazove ispitanici spominju “globalnu recesiju” i “inovacije u PR uslugama”
Globalni trendovi
Sudeći prema istraživanju, komunikacijski savjetnici oslanjaju se i na velik broj izvora kad je u pitanju potraga podataka za trendove u odnosima s javnošću. Najviše ističu nacionalna PR udruženja kao i stručne publikacije, društvene medije te individualne blogove PR stručnjaka.
Hrvatski PR stručnjaci, uključujući Manjgurinog Krešimira Macana, prokomentirali su za Poslovni dnevnik ICCO-ovo istraživanje te trenutačnu situaciju i trendove na hrvatskom komunikacijskom tržištu.
Oznake: agencije za odnose s javnošću, PR agencijePročitajte i…