Zašto PRo bono?
Glavni uvjet za prihvaćanje non-profit projekta je dovoljno vremena i zaposlenika koje se može odvojiti za ozbiljan rad na tom projektu. Ako možete uložiti satnice i ljudstva, besplatni projekti često su kvalitetne odluke.
Zašto agencije ponekad trebaju raditi i besplatno?
- Osnovni razlog zbog kojeg se agencije uključuju na takve projekte je društveni značaj i opći interes koji iz takvih projekta proizlazi, a to su najčešće humanitarni projekti. Hrvati su dosad pokazali iznimnu spremnost za sudjelovanje u humanitarnim projektima i to još od kraja 90-ih kada telekomunikacijska tvrtka Markot.tel uvela prve donacijske telefone. Iz akcije u akciju Hrvati su pokazali hvalevrijednu želju za pomoći potrebitima.
- Besplatni projekti često su zabavniji od naplaćenih. Nema korporativnih zavrzlama niti konzervativnih pristupa odnosima s javnošću. Nenaplaćeni projekti uglavnom spadaju među projekte na kojima iskoristite svu svoju kreativnost. Zbog nedostatka većih sredstava možete se okušati i u gerila marketingu, koji po definiciji uključuje kreativnost i zabavu.
- Mediji u načelu rado prate humanitarne projekte i akcije, pa eto prilike za dodatno upoznavanje i druženje s novinarima.
- Često su besplatni projekti uvod u buduću suradnju. Ako se pokaže da možete uspješno surađivati s organizatorom projekta kojeg ne naplatite, u nekoj budućoj situaciji i nekom budućem budžetu vrlo je vjerojatno da će se naći i stavka s imenom vaše agencije, uz koju će ovog puta biti i novčani iznos.
- Na kraju, ako i ne nastavite suradnju, a obavili ste dobar posao imat ćete referencu na koju možete biti ponosni.
- Nije na odmet napomenuti i sigurnu (ne)naplatu. Nećete morati slati fakture niti čekati da vam uplata sjedne na račun.
Kako i za koga je Manjgura dosad radila pro bono za Poslovni dnevnik komentirao je Krešimir Macan:
„Od prvi put kad smo na HRT-u organizirali ‘Dajmo da čuju’ koja je i danas model za većinu humanitarnih akcija u Hrvatskoj, aktivno pomažemo i sudjelujemo u svim akcijama od općeg interesa. Već niz godina pratimo splitsku udrugu oboljelih od hepatitisa Hepatos. Medijski smo podržali i Epidaurus festival Cavtat jer je ljudima s odličnim idejama iz drugih dijelova Hrvatske ponekad teško prodrijeti do glavnih nacionalnih medija. Ovih dana pro-bono promoviramo novi film Dalibora Matanića ‘Majka asfalta’ jer i projekti u kulturi rijetko imaju budžet dostatan za prave promotivne kampanje. Uvijek kada se radi o akcijama od općeg društvenog interesa ili kad netko ima odličan projekt, a treba pomoć na početku – spremni smo pogurati koliko možemo. To bih nazvao partnerstvom. Uključimo se u projekt koji će s vremenom dati dobre rezultate za cijelu zajednicu. Biranje projekata je stvar procjene: netko vam je dugogodišnji partner ili klijent i treba uslugu, ali nema budžet – naravno da ćete uskočiti. Netko nema iskustva i treba podršku na projektu kojeg ocijenimo izvrsnim – dileme nema. Pitanje je jedino u kojem obujmu i koliko imamo raspoloživog vremena uz redovite poslove. Ako je potrebno i ako ste procijenili da ste učinili dobru stvar, nećete ništa naplatiti niti uvjetovati. Nekad je i jednostavni savjet ili lista medija jako puno za nekoga tko se na tom terenu ne snalazi”.
Kompletan tekst “Za koga sve komunikacijske agencije rade pro bono” pročitajte ovdje.
Oznake: Krešimir Macan, Odnosi s javnošću, gerila marketing, gerila pr, Poslovni dnevnik, Majka asfalta