Velebitsko pivo – kroz krizu do jačeg branda

Nadamo se da se niste zasitili tekstova o raznoraznim slučajevima i načinima kriznog komuniciranja. Kod nas ste već mogli pročitati kako se s krizom nosi Radimir Čačić, kako David Letterman, kako John Edwards ali i mnogi drugi. A sada novi slučaj i nova rješenja:

Pivar iz Like Karlo Starčević, čije pivo mnogi drže najboljim u državi, zahvaljujući svojim homofobnim i rasističkim stavovima našao se preko noći u žiži javnosti. Domaći portali, dnevnici i tjednici, prenijeli su njegov e-mail u kojem, blago rečeno neprikladno, odbija molbu za sponzorstvo festivala alternativne glazbe u Velikoj Gorici uz objašnjenje da su pankeri i rokeri začetnici pedofilije i homoseksualizma. Zakotrljao se tako kamen sreće nekadašnjeg gasterbajtera, koji je prvi milijun zaradio kao 35 – godišnji inženjer elektrotehnike u Njemačkoj. Vjerojatno nije ni pomislio da će tamo „neke“ udruge koje pokušavaju skucati pare za bolje uvjete života mladih, jasno se deklarirajući protiv pedofilije, njegov odgovor proslijediti medijima.

Kada je izašao članak u Jutarnjem listu „Pankeri i rokeri pokrenuli pedofiliju i homoseksualizam“ isprva je sve izgledalo kao najcrnja noćna mora Ličanina koji je ustvrdio da nije poželjno vuku ostaviti ovce na čuvanje. Te su ovce zapravo njegovi potrošači i ljubitelji Velebitskog piva, koji su u sljedećih nekoliko dana putem Facebook stranica, posebno „Say NO to Velebitsko“ s 10 tisuća klikova opalili hladan šamar gorljivom pivaru i nanijeli štetu njegovom imenu i brandu koji stvara od 1997. godine.

Barem se tako u prvi tren činilo sudeći po komentarima i reakcijama, ljubitelja piva i čitatelja. Starčević je pak instinktivno i nesvjesno odigrao na pravu kartu, želeći se obraniti i objasniti, pozvao je novinara i ispričao svoju stranu. Iskoristio je priliku i na četiri stranice Jutarnjeg lista pod naslovom „Velebitsko prodajemo više nego ikad!“ uz gajbe piva,tek najavio da bi se mogao ispričati, promovirao sebe, pivovaru i novu točionicu, te svoje političke ambicije.

Kriznu situaciju koja ga je trebala stajati ugleda i pada prodaje proizvoda, Starčević doslovce preko noći okreće u svoju korist, a cijela država sad zna za Ličanku i Velebitsko pivo. Dio javnosti ga čak počinje simpatizirati, jer godine lažnih, kulturnih i fino zamotanih obećanja političara, gospodarstvenika i tajkuna, daju prednost poduzetniku koji ne skriva svoje mane i konzervativnost, već ih pretvara u svoje prepoznatljive karakteristike kojih se nije spreman odreći radi profita i tuđeg mišljenja. Komentar cijelog događaja i moguće efekte na daljnje poslovanje Ličanke dali su PR stručnjaci u Bussiness.hr-u.

Kaže da mu je porasla prodaja, a svakodnevno mu stižu prekooceanski upiti iseljenika za domaće pivo. U budućnosti to će biti moguće, jer Starčević otvara novu punionicu. Pametnom dosta, ako je svojim istupima i izgubio kojeg savjesnog pivopiju, nadoknadit će on to budućim izvozom, političkim angažmanom i srećom koja ga očigledno prati zahvaljujući klimi u našem društvu i padu poslovne kulture. U protivnom ta razina razgovora i promicanje neprihvatljivih rasističkih stavova ne bi urodili ovakvom reklamom, a za dotičnog danas ne bismo ni znali bez obzira pijemo li pivo ili ne.

Oznake: , , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3