Kako napisati dobar blog? Poslušajte stručnjake

Mnogo je marketinških alata kojima se B2B (business-to-business) stručnjaci mogu koristiti. Najpopularniji među njima je blog. Proučite savjete koje donose marketinški stručnjaci na portalu Econsultancy i otkrijte kako će vaš blog postati zanimljiv i relevantan.

macbook-336704_1920

Rebecca Lieb je u svojoj knjizi Content Marketing napisala: “Niti jedna tema ili industrija nije previše apstrakta za blog”.

Za primjer navodi američku inžinjersku kompaniju Indium, koja je objavila čak 73 bloga o lemljenju metala. Ističe kako je s tolikim brojem blogova tvrka povećala posjećenost svoje stranice za 600%.

Nadalje, naglašava kako je osmišljavanje originalnog pristupa i pronalazak vremena najveći izazov. Ovo je zapravo misao koju smo svi dosta puta čuli. Ipak, kao što pokazuju i posljednja istraživanja Hubspot-a, pisanje blogova nijedan posao ne bi trebalo izbjegavati.

Hubspot-ov izvještaj pokazuje kako tvrtke koje pišu blog 15 ili više puta mjesečno imaju 5 puta veći promet od onih koji uopće ne pišu blog.

Ukoliko ne možete pisati blog tako često zanimljiv će vam biti podatak da, prema Hubspot-u, B2B tvtrke koje pišu blog jednom do dva puta mjesečno izazovu 70% više novih ljudi na svoje od onih koji ne koriste blog.

HubSpot1

Dakle, svima je jasno da se blogovi moraju pisati, i to što je češće moguće.

Evo nekoliko tajni velikih majstora marketinga o tome kako napisati dobar blog:

1. Blog vam mora biti koristan

Doug Kessler, poznati britanski bloger na temu marketinga i suosnivač i kretivni direktor u Velocity Partners. Doug vjeruje  kako su najbolji blogovi su oni u pravo vrijeme, hitni, pronicljivi, zabavni, korisni, osobni i oni podržani podacima. Od svih ovih kvaliteta, korisnost je daleko najvažnija.

2. Istražujte

Ovaj savjet dao je Chris Smith iz Guardian Media Networka, koji kaže:

“Moj osnovni savjet bi bio da koristite Evertone za skupljanje ideja, misli i članaka za budući blog. Jednom kad ste spremni pisati, posjetite svoj račun, tražite pravi tag i izvadite kolekciju svih tih članaka i misli kako biste rasplamsali ideje koje ste imali o blogu ranije”.

3. Jednostavan za čitanje

Najvažniji savjet urednika bloga Econsultancyija Graham Charltona.

“Blog treba biti jednostavan za čitanje i mora biti napisan jednostavnim jezikom bez oslanjanja na marketinški žargon. Koristite kratke i jasne rečenice i odlomke. Velike nakupine teksta odbijaju čitatelje”.

Njegov savjet je da koristite zaglavlja, natuknice, podebljani tekst i slike kako bi vam blog izgledao primamljivo za čitanje.

4. Budite nekonvencionalni

Eric Wittlake, B2B marketinški stručnjak kaže:

“Pišite nešto što ljudi mogu koristiti ili otvarajte nove, nekonvencionalne teme. Previše blogera samo ponavljaju ono što ljudi već znaju”.

Michael Brenner, autor B2B marketing bloga, se slaže s ovom tezom i dodaje:

“Osobno volim blogove koji pitaju i odgovaraju na najveća pitanja koja si postavljaju poslovnjaci”.

5. Budite osobni

Iskusni bloger Michael Brenner mišljanja je da je dobar blog definiran korisnim, misaonim i kreativnim sadržajem. Također smatra da bi blog trebo biti osoban prije nego profesionalan. Svaka objava ne može biti “6 načina kako..”. Treba  i provocirati i “zapaliti” ljude i balansirati s objavama popisa korisnih savjeta.

6. Zadovoljite potrošača

Autorica “Content Rules” i urednica portala MarketingProfs, Ann Handley kaže:

“Pri kreiranju nekog sadržaja, bilo bloga, webinara ili slično, zamislite da ono zadovoljava potrebe jedne osobevašeg potrošača. Puno marketinških stručnjaka naprave sadržaj koji je orijentiran prema tvrtki i zadovoljava njihove nadređene, ali ne i one njihovih potrošača”.

7. Razmišljajte dugoročno

Joe Pulizzi sa Content Marketing Institue-a preporuča da marketinški stručnjaci razmišljaju o svakom blogu kao o dijelu nekog serijala ili veće cijeline.

“Mnogi blogeri razmišljaju o svojim objavama kao o izdvojenim slučajevima. Što ako svaka blog objava postane poglavlje u vašoj nadolazećoj knjizi? Što ako vaših slijedećih šest objava postanu priručnik ili izvještaj za neku temu? Blogeri moraju razmišljati o svojem sadržaju kao još jedan korak prema nevjerojatnom paketu koji dobivaju njihovi čitatelji.”

Evo i još šest načina kako zadržati čitatelje:

1. Koristite svoj blog kako biste angažirali svoju publiku

Michael Brenner savjetuje:

“Najbolji način da prikupite pratitelje je da ih angažirate u svojim blog objavama. Ja sam napravio anketu među svojom publikom kako bi mi istaknuli najbolji B2B marketinške blogove. Kada sam objavio listu, zaprimio sam mnogo povratnih informacija od onih koji nisu sudjelovali u anketi i podršku onih koji jesu. Započeo sam razgovor koji su oni nastavili”.

2. Koristite svoj blog kako biste gradili odnose

Joe Pulizzi preporučuje:

Svaki bloger bi trebao imati svoju utjecajnu listu; minimum 10 do 15. Sastavite sadržaj koji izražava te s utjecajne liste. Nakon nekog vremena, početi će dijeliti vaše informacije te će te time povećavati svoju publiku, mrežu i sljedbenike.

3. Radite ono što je prvotno privuklo čitatelje

Eric Wittlake mijenja premisu te kaže:

“Cilj nije dobiti i zadržati čitatelje, cilj je dobiti i zadržati pozornost.” Vjeruje kako treba ostati odličan u onome što je i privuklo publiku.

4. Podruštvenite svoje blogove

Graham Charlton:

“Guramo svoj blog na Twitter i na druge društvene mreže”.

Graham vjeruje da se dobar blog sam prodaje: “Ako je dobar, privući će pohvale i ljude su onda skloniji dijeljenju. To je najbitnija stvar. Privlačan naslov također često pomaže”.

5. Budite dosljedni

Potvrđujući rezultate Hubspot-a Doug Kessler kaže kako naporno rade da bi bili dosljedni u “korisnim i zabavnim blogovima”.

“Kojiput se osjećate nepotrebno – kao da vas nitko i ne čita. I onda odjednom, objava pogodi u živac i podsjeti vas na snagu ovog sredstva”.

6. Stvorite svoju redakciju

Ruth Hoskind, iz White Horse Digitala, vjeruje kako bi trebali svoj blog smatrati kao vlastitu redakciju.

“Držite čitatelje zainteresiranima objavljujući razne sadržaje svaki tjedan, upoznajte svoju publiku, njihove želje. Neka znaju što mogu očekivati od vas iz tjedna u tjedan”.

Izvor: Econsultancy

Originalni članak je objavljen 31. siječnja 2013.

Oznake:

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3