Izbori 2011. – Poruka mora biti jasna svima
Krešimir Macan bio je 2. listopada 2011. gost komentator u nedjeljnom Dnevniku Hrvatske televizije. Zoran Šprajc, voditelj Dnevnika komentirao je kako su poruke političara prilikom predstavljanja njihovih izbornih programa prilično nejasne i maglovite, te prepune fraza. Kao da ne znaju kome se obraćaju, pa im tako ni terminologija nije prilagođena. Poruke koje političari šalju svojim biračima moraju, kako kaže Macan biti jasne svima, što s trenutnim kampanjama nije slučaj. “Poruka se ne osjeća”, dodaje Macan, a takve poruke ne dižu birače na tu razinu da znaju točno koga će zaokružiti te izborne nedjelje, a o važnosti dobre priče i kako izbore uzima onaj koji proda bolju priču već smo pisali.
Različita mjesta koja moraju proći, ljudi s kojima se trebaju rukovati u kampanji Macan naziva dijelom unaprijed poznatog “hodograma”, kojim se ne rješavaju problemi države niti govore išta o planovima za budućnost naroda. Vlast koja dolazi mora unijeti promjene, promjene mentaliteta, promjene koje će značiti ukidanje različitih beneficija. Ona politička stranka koja se usudi to istaknuti mogla bi izgubiti izbore, zato se niti jedna stranka o tome ne usudi otvoreno govoriti. Možda se ovdje može pronaći i pitanje za svakog od nas: “Ukoliko bi ukidanje beneficija značilo prosperitet za sve kroz 15-ak godina, ali u skoroj budućnosti još teži život, biste li odabrali takvu stranku da vodi državu?”. Iako neka istraživanja sugeriraju da postoji jedna kritina masa koja je spremna na promjene, ipak je sigurnije ići populistički. Sve smo to najavili davno prije kampanje – Kampanja i populizam – treba li u kampanji reći tešku istinu biračima ili ići populistički.
Kako znati koga izabrati na izborima kada su oni postali natjecanje PR stručnjaka kroz kampanju, umjesto isticanja istinskih želja za promjene i dobrog plana za izlazak iz krize i prosperitet za sve. Izbori ne bi trebali biti “rat” za fotelje nego – možda, ali samo možda – pokušaj kompromisa između dviju pa čak i suprotnih strana ukoliko je to ono najbolje za Hrvatsku. Ipak kod nas ljudi sanjaju, a politika odlučuje. Prema Macanu HDZ gubi izbore i zadnji trzaji su im pokušaji uvlačenja Kukuriku koalicije u rasprave, na što ovi ne reagiraju nego samo nastoje ne pogriješiti, a o tome je Macan već govorio ovdje.
Oznake: Krešimir Macan, politička komunikacija, politička kampanja, Kukuriku koalicijaPročitajte i…
- Izbori 2011 – kako izgleda stvarna podjela na crvenu i plavu Hrvatsku iz 2007.
- Izbori 2011. – Izbore uzima onaj koji proda najbolju priču, ne rezultati
- Izbori 2011 – Krešimir Macan: Koalicija će pobijediti nedovoljno uvjerljivo
- Izbori 2011. – kako pobijediš tako ćeš i vladati
- Izbori 2011. – Političari bez spin doktora ne mogu
- Izbori 2011. Analiza – kako bi mogao izgledati Hrvatski sabor nakon 4. prosinca 2011. D’Hondt