Jasna Zemljić: 24sata su danas prava multimedijska kuća koja dnevno doseže 1.5 milijuna ljudi

Glavna tema prvog broja časopisa Maksi je ekskluzivni trostruki intervju u kojemu je naš Krešimir Macan pitanjima i aktualnim temama povezao ključne ljude sve tri naše najveće izdavačke kuće. Prenosimo intervju s Jasnom Zemljić, ženom iza najčitanijih hrvatskih dnevnih novina 24 sata, koja je početkom godine imenovana i na čelo Večernjeg lista, te zajedno s Borisom Trupčevićem sada vodi operacije izdavačke kuće Styria international u Hrvatskoj.

Ako ste u struci, a još niste dobili svoj primjerak Maksija – odmah danas pošaljite poruku – I ja hoću primati MAKSI!

U nastavku donosimo u cijelosti tekst iz novog broja magazina MAKSI:

Uvijek postoji prostor za još jedne dnevne novine, no lansirati „pravu stvar“ gotovo je umjetnost.

Jasna Zemljić, karijeru u medijima započela je u Večernjem listu 2001. godine. Nakon toga, od samog pokretanja projekta 2004. godine, šest je godina bila direktorica 24sata. U tom razdoblju 24sata postale su najčitanije i najprodavanije hrvatske dnevne novine, 24sata.hr najposjećeniji novinski portal, a 24sata lansirale su i prvu hrvatsku news televiziju. U siječnju 2011. godine, zajedno s Borisom Trupčevićem, imenovana je članicom Uprave Večernjeg lista te generalnom direktoricom Styria Media Internationala za Hrvatsku.

O prošloj godini, novim projektima i prognozama

Iza svih nas je teška godina u kojoj se kriza odrazila na sve sektore, pa time niti medijsko tržište nije ostalo pošteđeno. Taj trend se nastavlja i nema ozbiljnih naznaka skorog oporavka. Unatoč svemu, izdavačka industrija je relativno stabilna u odnosu na druge. Tiskani mediji su i dalje temelj i okosnica medijske industrije. Najjača Styrijina izdanja posluju jako dobro, a iz redovitog poslovanja financiramo nove projekte. I u kriznim godinama imamo jasno zacrtani cilj – stvoriti dobit i nove dodane vrijednosti. Kvalitetni proizvodi uspjeli su zadržati svoje čitatelje, a dobri rezultati i oglašivače.

Usprkos krizi, 24sata je u 2010. uspješno poslovao  i ostvario prihode od 261 milijun kn  i dobit od 47 milijuna kuna, uz bruto profitnu maržu od 18 posto. Uložili smo maksimalne napore u razvoj postojećih proizvoda, a dosadašnji rezultati omogućili su ulaganje u nove specijalizirane portale, nova tiskana izdanja, redizajnirali smo portal te zacrtali novi ambiciozan smjer razvoju 24sata televizije. Time se 24sata od izdavača dnevnih novina usred krize razvila u multimedijsku kuću koja na svim platformama dnevno doseže do više od 1,5 milijuna ljudi. U siječnju su i Večernji list i 24sata zabilježili rast naklade u odnosu na prosinac prošle godine tako da, sudeći prema tim prvim rezultatima, imamo razloga za optimizam.

Sinergija Večernjeg lista i 24sata

Nakon mnogo godina samostalnog djelovanja Styrijinih tvrtki na našem tržištu, odlučili smo napraviti strateški zaokret, objediniti poslovanje i nastupiti kao cjelina. To je značajna promjena. Zajednički nastup 24sata i Večernjeg lista zasigurno može polučiti odlične sinergijske učinke za oglašivače. 24sata i Večernji list zajedno se dnevno prodaju u prosječno 213.455 primjeraka. Tiskana izdanja 24sata i Večernjeg lista svaki dan dosežu do 1.250.000 čitatelja koji će vidjeti oglas, što je dnevni doseg od 34 posto nacionalno, a u zagrebačkoj regiji čak 43 posto. Ti rezultati osiguravaju najjači, najčešće dvostruko bolji doseg do svih, najraznovrsnijih, ciljnih skupina. Poslovni dnevnik nudi pak svakodnevni doseg do tisuća decision makera (većina čitatelja su menadžeri, vlasnici tvrtki i stručnjaci).

Veliki broj prodanih primjeraka i čitanost omogućuje oglašivačima najbolji odnos uloženog i dobivenog. Za doseg  1.000 osoba oglas u 24sata i Večernjem listu platit ćete 72,35 kn, dok za isti doseg kod konkurencije plaćate gotovo dvostruko više – 142,58 kn.

Novi  strateški projekti

24sataExpress je dokaz da tiskani mediji imaju budućnost. Na tržištu je od srpnja i u kratkom vremenu već je postao 2. najprodavaniji tjednik u Hrvatskoj, odmah iza Glorije, s 180.200 čitatelja tjedno i prosječnom nakladom od 30.501 primjerak. Odlične rezultate bilježi i naš tjednik 24junior Dječji zabavnik. Pokretanje novih tiskanih izdanja je strategija kojom nastavljamo, a počeli su je slijediti i drugi igrači na tržištu. Styria želi biti inovator koji ne pokreće samo vlastiti uspjeh, već pokreće i razvija cijelo tržište. Ove godine ćemo pokretati nova izdanja. Vjerujemo da ćemo lansirati najmanje pet novih izdanja.

Smatrate li da se oporavlja oglašivačko tržište?

Prvi pokazatelji za 2011. ne ukazuju na znakove oporavka što je posljedica nepostojanja naznaka gospodarskog oporavka. Oglašivači su oprezni, možda i preoprezni, no, oglašivači će i nadalje biti spremni alocirati budžete u one komunikacijske kanale koji im mogu omogućiti maksimalani doseg i povrat investicije u oglašavanje. Niti jedan drugi komunikacijski kanal nema prednosti dnevnih novina. One nude najbolji i najkvalitetniji doseg do najraznovrsnijih ciljnih skupina, i do najširih masa.

Branše s najvećim minusom u oglašavanju

Gotovo svi sektori u oglašavanju bilježe pad u protekle dvije godine, a posebno autoindustrija i nekretnine. Pad bilježi i financijska industrija. Značajan pad se dogodio u segmentu malih i srednjih oglašivača koji su gotovo nestali, što je jasan odraz gospodarske situacije. Iznimke su svakako retaileri i posebno farmaceutska industrija. Farmaceutska industrije je jedina koja bilježi značajan porast investicija u oglašavanje u protekle dvije godine.

24sata je srušio puno tabua – lažne  naslovnice, cobranding s oglašivačima…

To zapravo i nisu alternativni kanali komuniciranja, već prilagođeni potrebi klijenata da snažno privuku pažnju na svoje proizvode i usluge.  Oglašivači traže inovativna rješenja, žele se izdvojiti, žele i moraju biti učinkoviti u komunikaciji, a mi im upravo to pružamo. Upravo zato im nudimo kompletna rješenja koja kombiniraju sve naše platforme – print web i televiziju.

Osluškujete li potrebe oglašivača?

Jedan od noviteta kojim namjeravamo učvrstiti poziciju je naš novoosmišljeni  pristup prodaji tj. koncept prodajnog odjela koji smo u 24sata nazvali TFA (Twenty Four Agency), zamišljen kao one-stop-shop za prodaju medijskih rješenja u kojem klijenti i agencije mogu dobiti uslugu planiranja i kreativni pristup kampanjama na svim platformama. Naši prodajni timovi najbolje poznaju sve naše platforme i proizvode i mogu ponuditi najefikasnija rješenja za oglašivače, bilo da je riječ o izradi medijaplana, o kreativnom  rješenju ili cjelokupnom komunikacijskom konceptu. Vjerujemo da u tome možemo ostvariti partnerski odnos i s agencijama, nadopunjavati se s njima kako bi i one maksimalno zadovoljile potrebe svojih klijenata.

Knjige, DVD-i, pokloni, nagradne igre i slično


Odavno je prošao veliki bum kada su se knjige i DVD-i prodavali u velikim nakladama. Posebni proizvodi, kako ih zovemo, pokazali su se kao izvrstan alat za povećanje naklade. Važno je pogoditi potrebu publike, ponuditi im više, veću vrijednost za fer cijenu. Takav pristup još više veže čitatelje uz naše brendove. Posebni proizvodi prije su bili fantastičan izvor ekstra zarade, a sada postaju vrlo važan dio dugoročne strategije izdavaštva koja se više nego ikad oslanja na snagu brendova i ono što ti brendovi predstavljaju.

Smatrate li da na hrvatskom tržištu ima prostora za još jedne dnevne novine? Jesu li novine preskupe u Hrvatskoj?

Uvijek postoji prostor, naša grupa je najbolji primjer za to. No, lansirati „pravu stvar“ gotovo je umjetnost. Već dugo smo spremni na takav potez konkurencije, ili na ulaz nekog novog igrača na tržište, i to možemo samo pozdraviti. Novine jesu preskupe. Međutim, kratkoro-čno ne postoji jednostavno rješenje niti poluga koja bi novine pojeftinila. Papir ove godine poskupljuje najmanje 25 posto, proizvodnja sadržaja je skupa, a PDV i dalje opterećuje cijenu.

Kanibalizira li vlastiti news portal print izdanje? Ima li novca u digitali?

Ono što publika masovno konzumira uvijek ima budućnost. Ne postoji direktnakanibalizacija unutar jednog brenda, no očita je općenita migracija publike na portale. Novaca ima za sve one koji razumiju da portali nisu tek preslika klasičnog print izdavaštva. Portali nisu i ne smiju biti digitalna verzija novina. Svaka od te dvije vrste medija mora se razvijati u različitom smjeru. I svaka zarađivati.

 

Penetracija interneta je velika, ali rast broja korisnika ne prati rast udjela u marketinškim budžetima. Istraživanje o učinkovitosti ulaganja u oglašavanje, koje je među 26 trgovačkih lanaca u Velikoj Britaniji proveo Microsoft Advertising, pokazalo je da je oglašavanje u tiskanim medijima i dalje najučinkovitije jer osigurava najveći povrat investicije u odnosu na ostale medijske kanale, te da je čak dvostruko učinkovitije od oglašavanja na televiziji. Digitalni mediji su segment koji će rasti desetljećima. Zato ne ulažemo samo u newsportale, već i specijalizirane portale, od online magazina do malih oglasa. Mnogo smo uložili i u pokretanje prve hrvatske news televizije koja je sada dostupna i na mobitelima.

Sporazum s EPH-om uvesti će više reda na tržište i spriječiti da se zarađuje krađom sadržaja. Jednostavno, ne možemo tolerirati da mi plaćamo novinare i urednike, a da ih drugi besplatno prepisuju i tako, osim što zarađuju, ugrožavaju radna mjesta tih ljudi.

ABC podaci o broju tiskanih primjeraka i remitendi – mislite li da će to zaživjeti?

Podaci o prodanoj nakladi 24sata i Večernjeg lista uvijek su bili i ostat će transparentni. No, za oglašivače je od naklade mnogo važnija čitanost, jer broj čitatelja je vrijednost koju im isporučujemo. Čitanost je priznati industrijski standard. Projekt ABC-a smo pozdravili, no kada se pojavio, jednostavno je krenuo pogrešnim putem i time izgubio povjerenje većine izdavača. No, vjerujemo da će transparentnost koju Styria ionako nudi tržištu ipak postati opći standard.

Razgovarao: Krešimir Macan

Ako ste u struci, a još niste dobili svoj primjerak Maksija – odmah danas pošaljite poruku – I ja hoću primati MAKSI!

Oznake:

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3