Pinterest 2022 – je li “digitalni pano” za penziju ili otkriva novu mladost?
Znate li da čak 60 posto korisnika svoju kupovinu, odnosno potragu za proizvodima započinje upravo na Pinterestu, a njih 85 posto i kupi određeni proizvod na temelju pinova koje vide? A mislili ste da je Pinterest neki tamo digitalni pano s fotografijama… Riječ je o društvenoj mreži staroj 12 godina, koja je tijekom pandemije doživjela novi boom i prikuplja nove generacije korisnika. Interesa u Hrvatskoj za Pinterest očito ima, budući da je deset godina star članak koji tvrdi da je riječ o društvenoj mreži koju žene obožavaju i dalje jedan od najčitanijih na Manjgurinom blogu.
Golema galerija slika ili možda nešto više?
Pinterest je društvena mreža koja funkcionira kao online oglasna ploča, nešto poput virtualnog panoa na koji korisnici dodaju interesantan sadržaj koji su pronašli na internetu. S 15 milijuna korisnika 2011., u posljednjih 10 godina Pinterest je narastao na impresivnih 478 milijuna (odnosno više od 450 milijuna aktivnih korisnika mjesečno). Krajem godine, ukidanjem lockdowna i s povratkom ljudi na posao, broj korisnika je nešto pao, pa tako zadnje statistike za prosinac 2021. pokazuju da Pinterest koristi 444 milijuna ljudi diljem svijeta. Međutim, iako su te brojke daleko manje od recimo Facebooka, Pinterest je u samo jednoj godini zabilježio porast broja korisnika od 35 posto, o čemu Facebook može samo sanjati.
Iako se nalazi među najpopularnijim društvenim mrežama u SAD-u, odmah iza Facebooka, na svjetskoj razini Pinterest je tek na 14. mjestu, a ništa bolja situacija nije ni u Hrvatskoj – tek se poneki naš brend može pronaći ovdje. Ipak, ono što je velika prednost Pinteresta je njegov oglašivački potencijal; njegovi korisnici uglavnom idu tamo kako bi otkrili nove proizvode i dobro reagiraju na oglase, štoviše cijene ih jer im štede vrijeme potrage. Kako to opisuju stručnjaci, oglašavanje na Pinterestu je poput oglašavanja u autobusu koji vozi prema trgovačkom centru – svi su već spremni na kupovinu i to je jedino o čemu tog trenutka razmišljaju. 😊
Iako bismo mogli reći da je Pinterest jedna velika virtualna galerija slika, korisnici ga koriste na razne načine – čak 60 posto korisnika svoju kupovinu, odnosno potragu za proizvodima započinje upravo na Pinterestu, a njih 85 posto i kupi određeni proizvod na temelju pinova koje vide. Vjerujem da većina nas Pinterest koristi kada treba inspiraciju za uređenje doma, organizaciju evenata ili jednostavno želi skuhati nešto zdravo i fino, no treba imati na umu da 78 posto korisnika kaže da su otkrili novi brend ili proizvod dok su pretraživali Pinterest – i tu se krije Pinterestov oglašivački potencijal.
Ova društvena mreža nudi mješavinu besplatnih i plaćenih alata za oglašavanje, a kombiniranjem oba možete zaraditi 3 puta više konverzija i dvostruko veći ROI, u odnosu na samo plaćene oglase. Osim toga, Pinterest ima i jedan od najnižih CPC-a (cost per click) u oglašavanju na društvenim mrežama. Neki od noviteta koje Pinterest nudi su isprobavanje proizvoda preko vlastite kamere na mobitelu, više slika (galerija slika) u jednom oglasu, promoviranje „pinova“ koji korisnika odmah odvede na određenu stranicu, kratki video formati, detaljniji oglasi s cijenom i opisom proizvoda i još mnogo toga.
Velika prednost koju Pinterest ima u odnosu na konkurente jest njegov potencijal preporuke: Pinterest usmjerava 33 posto više prometa na web stranice za kupovinu od Facebooka.
Iako i dalje dominiraju žene, koje čine čak 77 posto, zadnjih je godina zabilježen i značajan rast muških korisnika koji sve više otkrivaju čari ove virtualne galerije. Prošlogodišnji statistički podaci pokazuju da korisnici Pinterest najviše koriste za inspiraciju prilikom uređenja svog doma, za modne savjete, ljepotu, zdravlje, putovanja, vjenčanja i planiranje događanja. Sav taj sadržaj korisnici pinaju u svoje virtualne albume, a u ovom trenutku sveukupno je spremljeno 240 milijardi pinova. Jedna stvar se ne mijenja, a to je da se žene i dalje više emocionalno povezuju sa sadržajem pa samim time i više „pinaju“, odnosno bilježe i spremaju sadržaj. Nikada ne znaš za što će ti zatrebati! 😊
Novi, rastući trend jest svakako to što danas nešto više od polovice korisnika Pinteresta živi izvan SAD-a, čime se dodatno proširuje sam doseg, ali i utjecaj ove platforme. Zanimljivo je pratiti i koliko potencijala platforma nudi za plasman proizvoda, budući da čak 97 posto svih pretraga sadržaja nije povezano s određenim brendom, što znači da svaki oglašivač ovdje može pronaći priliku. Imajući to na umu, umjesto da samo reklamiramo svoj proizvod ili brend, korisnicima treba pokazati što sve naš proizvod može učiniti, predstaviti im potencijal proizvoda i dati im ideju što sve s njim mogu napraviti. Važno ih je potaknuti da spremaju i dijele sadržaj, ohrabriti ih da pokušaju nešto sami napraviti i to dijele s drugim korisnicima.
Na kraju nije loše napomenuti da je u trećem kvartalu prošle godine Pinterest uprihodio gotovo 633 milijuna dolara. Pandemija kao da mu je išla na ruku, svi smo više manje bili „zatvoreni“ u svojim domovima, pa je red da taj prostor učinimo što je više moguće udobnim i osobnim. Korisnici su više nego ikad tražili inspiraciju i sakupljali ideje te se možda još više posvetili svojim projektima.
Brojke govore same za sebe, tako da više ne možemo zanemariti velik potencijal za oglašavanje koji Pinterest nudi, samo ga treba znati dobro i pametno iskoristiti. Ako vas i dalje nismo uvjerili, pogledajte kako to rade profesionalci. Možda dobijete ideju. 😊
Oznake: digitalni trendovi, društvene mreže, oglašavanje, PinterestPročitajte i…