Pinterest – društvena mreža koju žene obožavaju
Za najnoviji blog o društvenoj mreži Pinterest kliknite na poveznicu Pinterest 2022 – je li “digitalni pano” za penziju ili otkriva novu mladost?.
Pinterest je najbrže rastuća društvena mreža u povijesti. Nastala je 2010-te godine, a danas broji više od 15 milijuna članova i već sada vrijedi više od 500 milijuna američkih dolara. Iz dana u dan korisnika je sve više. Ne možete se ulogirati samoinicijativno već isključivo preko dobivene pozivnice ili se možete predbilježiti na listu čekanja koja je poprilično dugačka. Popularnost Pinteresta dokazuje i pojava njegove kopije u obliku Pinspire-a.
Prema najnovijim statistika 80% korisnika Pinterest-a su žene. Najveći broj korisnica dolazi iz SAD-a gdje se već organiziraju i Pinterest partiji na kojima žene međusobno razmjenjuju recepte, kreative ideje i razno razne savjete koje su pronašle na ovoj društvenoj mreži.
Ta informacija ni malo ne iznenađuje budući da je Pinterest zamišljen kao virtualna ploča na koju „pinate“ željeni sadržaj (fotografije, video, web stranice…) koji ste pronašli surfajući internetom ili „repinate“ (dijelite) već postojeći koji se nalazi na samom Pinterestu. Sadržaje koje „pinate“ sortirate u svoje virtualne ploče koje možete imenovati po svojoj želji ili koristiti one koje su imenovane od strane Pinteresta.
Nema više rokovnika u koje ćete lijepiti svoje omiljene recepte, ideje za uređenje doma, najnoviju dijetu ili sliku neke odlične torbe. Nema više zaboravljenih stranica ili slika koje ste pronašli surfajući. Sve to sada možete staviti na svoju virtualnu ploču tj. sa nekoliko klikova „pinati“. Upravo je to razlog velikog uspjeha ove društvene mreže. Skupljamo i čuvamo zanimljive sadržaje na jednom,virtualnom, mjestu. Budući da se može „repinati“ tuđi sadržaj isto tako i ostali mogu „repinati“ vaš sadržaj. Na Pinterestu se može dodavati nove kontakte, pratiti virtualne ploče, komentirati i lajkati sadržaje ostalih korisnika. Dobra prilika i za one koji žele zaraditi putem njega. Kako? Računica je vrlo jednostavna: mnogo korisnika + mnogo dijeljenja sadržaja + mnogo reklame za Vaš proizvod = dobra prodaja & mnogo $$.
Zbog svoje velike popularnosti Pinterest se suočio i sa brojnim problemima oko autorskih prava. Naime, jedan od korisnika Pinterest-a odlučio pročitati ona „sitna slova“, koja rijetki od nas čitaju, poznata kao „Uvjeti korištenja“ te ustanovio slijedeće:
- Pristankom na Uvjete preuzima se puna odgovornost za sav sadržaj koji se dijeli sa ostalima, praktički postanete vlasnik svega što dijelite i preuzimate odgovornost za bilo kakvo kršenje autorskih prava.
- Dok drugi problem je što pristupanjem Pinterest-u dozvolili ste Pinterest-u prodaju svega što „pinate“ .
Nakon što se ova vijest poprilično proširila i uzdrmala redove korisnika oglasio se i jedan od osnivača Pinterest-a Ben Silbermann. Sibermann je prvo poručio korisnicima da Pinterest trenutno radi na tome kako izbjeći kršenje autorskih prava na svojoj stranici i da će svi korisnici vrlo brzo biti obavješteni o promjenama. Nedugo zatim svi korisnici Pinteresta su dobili mail u kojem se objašnjava promjena „Uvjeta korištenja“. Prema novim uvjetima Pinterest je uklonio mogućnost prodaje “pinanih” sadržaja i na taj nacin je vratio povjerenje svojih korisnika.
Pinterest je na ovaj način pokazao otvorenost prema svojim korisnicima, ali i spremnost na promjenu svojih pravila poslovanja.
Prema najnovijim podacima broj aktivnih korisnika se od ožujka do danas polako smanjuje. Je li razlog proljeće ili nezadovoljstvo korisnika, vrijeme će pokazati, a mi ćemo Vas o tome obavijestiti.
I na kraju, loše strane Pinterest-a? Još jedna ovisnost o društvenim mrežama. Ako ste čitateljica ovog članka to Vam neće biti problem.
Sretno sa „pinanjem“! 🙂
By: Nikolina Čuljak
Originalni članak je objavljen 6. 5. 2011.
Oznake: društvene mreže, PinterestPročitajte i…