Politika na TikToku – 20 hrvatskih profila sa zanimljivim sadržajem u superizbornoj godini

Desetljećima su stručnjaci analizirali komunikacijske stilove političara u medijima, no sada se mnogo toga preselilo u online sferu. Političari nastoje uspostaviti što direktniji odnos s biračima preko društvenih mreža, a posljedično nastaje novi oblik političke komunikacije. Postavlja se pitanje jesu li neki pojedinci popularniji među biračima upravo zato što znaju kako izvući maksimum iz novih online platformi? Brojni hrvatski političari su osvijestili važnost praćenja online trendova. U nadi da ostanu u toku s mlađim generacijama, nastoje koristiti TikTok kako bi poboljšali svoj publicitet.

U nastavku donosimo pregled hrvatskih političara koji su aktivni na TikToku, a uključujemo i profile političkih stranaka i blogova. S obzirom na to da ovu platformu najviše favoriziraju mlađe generacije, nastojimo procijeniti koji su profili napravljeni po njihovom „guštu“.

1. Ivan Pernar, 113 tisuća pratitelja, 3 milijuna lajkova

Štogod mislili o Pernaru, trenutno je apsolutni rekorder na TikToku. Njegove su objave uistinu raznovrsne – po sadržaju ali i formi. Kad kritizira političke stranke, onda ih kritizira sve. U zadnje vrijeme se to posebice odnosi i na zagrebačkog gradonačelnika, na čiju neefikasnost ukazuje tako da snimi beskućnike u tramvaju ili smeće u nekom zagrebačkom kvartu. Njegove objave svakako nemaju granica, zbog čega ih često i mediji prenesu. Posebno su upečatljive snimke iz posjeta školama, čije učenike Pernar nagradi s novcem prilikom natjecanja u sklekovima.

2. Mislav Kolakušić, 32.4 tisuće pratitelja, 514.3 tisuća lajkova

Kolakušić je iznimno aktivan na TikToku te je hrvatski političar s najvećim brojem pratitelja na toj društvenoj mreži. Sadržaj profila su njegovi govori, pressice i intervjui, a uglavnom je riječ o kritikama upućenim Andreju Plenkoviću i Ursuli von der Leyen. Brzim pregledom njegovog profila, postaje očit obrazac u objavama. Kolakušić je onaj koji spremno i odlučno napada sugovornike, a posebice von der Leyen koja ga pokunjeno sluša u punom sastavu Europskog parlamenta. Pa je tako najgledanija objava ona gdje ju u lice optužuje za promicanje beskorisnog populizma. No u stvarnosti, von der Leyen rijetko kad bude prisutna prilikom Kolakušićevih obraćanja, a ni dvorana nikada ne bude onako puna kao što njegove objave daju naslutiti. Kroz vješto i lukavo uređivanje TikTok objava, Kolakušić ostavlja dojam borca koji se hrabro suprotstavlja europskim elitama.

@mislavkolakusic

BESKORISNI POPULIZAM- riječi koje najbolje opisuju rad EU komisije

♬ original sound – Mislav Kolakušić – Mislav Kolakušić

3. Ivan Pernar Tv, 22 tisuća pratitelja, 1 milijuna lajkova

Autor je nepoznat pa je moguće da je profil još jedan uradak Ivana Pernara. Ipak, sadržaj i forma objava se uveliko razlikuju od ostalih spomenutih profila. Naime, objavama koje su uređene poput memeova, ismijavaju se predstavnici svih političkih opcija. Komičan efekt vidljiv je primjerice u objavi s natpisom „Jutro nakon što sam mrtav pijan izvrijeđao konobara“, a stavljen je na snimku Plenkovića s novinarske pressice. Snimke iz sabora su također prikladno uređene kako bi se iz tuđih izjava sastavio nekakav vic.

4. Marin Miletić, 15.8 tisuća pratitelja, 322 tisuća lajkova

Miletićev profil vizualno je ljepši od profila njegove stranke, svaka objava kao da je pomno uređena. Nalik vlogu, često objavljuje videa sebe kako šeta i komentira politička zbivanja. Zanimljivi detalji dokazuju koliko je Miletić zapravo vješt na ovoj platformi. Kada korisnici gledaju njegov profil, primjećuju da su glavne tvrdnje u svakom videu istaknute posebnim fontom i upečatljivom bojom. Na taj način, svaka njegova objava privlači pažnju već prije nego što je korisnik u cijelosti pogleda.

5. Karolina Vidović Krišto, 9 tisuća pratitelja, 104.5 tisuća lajkova

Krišto se na svom profilu nastoji prikazati smirenom i odlučnom predstavnicom hrvatskih građana. Objave uključuju njene izjave u saboru ili individualnim intervjuima u kojima najviše kritizira vladajuće i oporbu. Slična forma direktnog optuživanja kao i Kolakušić, uz titlove upadljivog fonta. Većina objava je sličnog stila kao i ona s najviše pregleda u kojoj kritizira HDZ-ovog zastupnika Okrošu o inflaciji i životnom standardu građana – „ Je li vi vidite gdje živite? Kako vas nije sram?“

6. Politika za Gen Z, 8.7 tisuća pratitelja, 316 tisuća lajkova

Ovaj profil vidljivo favorizira ženske saborske zastupnice i to one iz oporbe. Objave uključuju trenutke u kojima Sanja Radolović, Ivana Kekin i Dalija Orešković najstrože kritiziraju vladajuće. One u velikoj mjeri sadrže vizualne i zvučne efekte uz upečatljive natpise. Prisutna je često i kombinacija hrvatskog i engleskog jezika; heading into superizbornu 2024 be like, Dalija with the jokes, Dalija core, Sanja core – uvelike prevladava online sleng kojem je najsklonija upravo generacija Z.

https://www.tiktok.com/@genz0z4/video/7287526302398057760

 

7. Možemo, 7 tisuća pratitelja, 213 tisuća lajkova

Sadržaj je isključivo politički, neke objave uključuju govore stranačkih saborskih zastupnika, a u ostalima je glavni akter Tomašević i problemi Grada Zagreba. Svaki video sadrži titlove s lijepim fontom, a često su ismijani političari iz vladajuće koalicije uz prikladne efekte. Ivana Kekin je zadužena za snimanje tjednih izvještaja iz sabora u kojima se direktno obraća kameri i objašnjava za što se stranka ovaj tjedan zalagala. Primjetno je da netko vješt uređuje objave jer je thumbnail namješten tako da zaista lako upada u oko. Na taj način korisnik i prije nego što počne gledati video prvo ugleda titl u kojem Plenković govori „ne znam“, a Tomašević „opstrukcija“ ili pak Ivana Kekin „kukavice“. U svakom slučaju, profil je prilagođen mlađim generacijama s obzirom na stil i format objava.

8. Domovinski pokret, 6 tisuća pratitelja, 138 tisuća lajkova

Penava, Mlinarić i Dretar glavni su akteri ovog profila. Objave su dobro uređene i raznovrsne, uključuju govore u saboru, intervjue i pressice kojima se naglašavaju temeljne poruke stranke. Slično kao kod Miletića, objave sadržavaju upečatljive titlove no nijedna „ne iskače“. Nedostaje im efekata, zvukova i ilustracija pa su malo monotone. Najpopularnija je objava u kojoj Dretar proziva vladajuće zbog ne podizanja plaća građanima što opisuje izrazom „erektilne disfunkcije“.

9. Fenomentastic, 5 tisuća pratitelja, 177 tisuća lajkova

Bulj je zasigurno glavni akter ovog profila uz saborske govore i izjave drugih mostovaca. Objave su kratke i sadržavaju titlove upadljivog fonta, a riječ je o trenucima u kojima su se mostovci suprotstavili vladajućima. Najgledaniji video je naslovljen „Miro Bulj brutalnom istinom rasturio bahatog Andreja Plenkovića“, gdje ga naziva strašilom i naglašava potrebu za Europom suverenih država, a ne briselskih činovnika.

https://www.tiktok.com/@fenomentastic/video/7329828897434897696?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7294026460984608289

 

10. Krešo Beljak, 5 tisuća pratitelja, 120 tisuća lajkova

Objave su pretežno političkog sadržaja, uključuju njegove govore u saboru ili intervjue, a ponekad objavi i detalj iz osobnog života. Iako bi se većina objava moglo opisati šaljivima i komičnima, one sadržajno i vizualno nemaju određenog stila. Jednostavno ne izgledaju lijepo ni upadljivo. Čini se kao da ih je uređivala osoba koja se baš i ne kuži u TikTok, ali želi ostati u trendu.

11. Marijana Puljak, 3 tisuće pratitelja, 75 tisuća lajkova

Često objavljuje videa u obliku „vlogova“, valjda u želji da postigne efekt izravnog obraćanja publici. Kao da pokušava svoj posao političara približiti javnosti, opisuje svoju „rutinu“, kako izgleda njen prosječni dan u saboru, od rasprava i glasanja do ručka u menzi – poput nekog političkog influencera. Često objašnjava publici određene zakone, amandmane, probleme u lokalnoj splitskoj zajednici, itd. Objavi i opušteniji sadržaj, kao što je primjerice video njenog supruga, splitskog gradonačelnika, kako spava na kauču.

https://www.tiktok.com/@marijanapuljak/video/7316628680539704609?embed_source=71929438%2C121374463%2C121351166%2C121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_blank&refer=embed&referer_url=www.index.hr%2Fmagazin%2Fclanak%2Fhrvatski-politicari-su-i-na-tiktoku-pogledajte-sto-objavljuju%2F2528490.aspx&referer_video_id=7316628680539704609

 

12. Dalija Orešković, 2 tisuća pratitelja, 25 tisuća lajkova

Sadržaj je isključivo političkog tipa, a uključuje trenutke u saboru, intervjuima i pressicama gdje je Dalija oštro kritizirala vladajuće. Videi su ipak predugi za formu TikToka, a u njima se slično kao kod Igora Peternela koristi neugledan font. Ovakvim profilom odaje dojam osobe pretjerano zaokupirane svojim poslom. Možda bi Dalija trebala uključiti i pokoji video iz privatnog života kako bi se prikazala pristupačnijom tiktok publici.

13. Dario Zurovec, 1.9 tisuća pratitelja, 26 tisuća lajkova

Gradonačelnik Svete Nedelje koristi TikTok kao osobni blog, poput nekog poslovnog influencera. Njegove su objave raznovrsne, jedne sadržavaju govore u saboru, a druge njegove aktivnosti u privatnom životu (kao što je primjerice odlazak na rakijadu u Novakima). Zurovec se uz opušteni ton direktno obraća kameri te komentira brojne teme; nove zakonske regulative, digitalne novitete, navijače u Grčkoj pa i gospodarenje otpadom. Ostvario je naizgled dobru komunikaciju sa svojom publikom koju često na kraju videa upita što ona misli o spomenutoj temi pa se ponekad rasprava nastavi i u komentarima.

14. Most, 1.8 tisuća pratitelja, 35 tisuća lajkova

Brojni članovi Mosta imaju vlastite TikTok profile no zanimljiv je i profil same stranke jer su objave često uređene uz zabavnu glazbu i efekte. U želji da istaknu najbolje trenutke i izjave svojih članova, Most koristi elemente meme kulture. Objava u kojoj Nino Raspudić sarkastično novinarima odgovara po pitanju vojske i migranata, postigla je čak 238 tisuća pregleda. Kako bi se povećala uvjerljivost onoga što je rečeno, Raspudiću su na glavi dodane kulerske naočale. Evidentno je da Most s ovakvim sadržajem cilja na mlađu publiku.

https://www.tiktok.com/@most_nl/video/7300236444499594529?lang=en

15. Suverenisti, 1.8 tisuća pratitelja, 32 tisuća lajkova

Sadržaj je isključivo politički, a najčešće uključuje govore saborskih zastupnika Pavličeka, Sačića, Vučemilović i ostalih. Od popularnijih objava svakako se ističe ona gdje Pavliček u saboru kritizira ministricu poljoprivrede Vučković zbog postupanja vezano za afričku svinjsku kugu u Slavoniji. Osim toga, Suverenisti se na profilu osvrću i na ostale političke stranke, što često uključuje Most i Možemo. Ipak, sve su objave vizualno slične i nijedna se posebno ne ističe.

16. Ivica Todorić, 1.8 tisuća pratitelja, 10 tisuća lajkova

„Politika upravlja državom, a ne biznis ljudi koji žele stvoriti poslove i nove vrijednosti!“ Ovakve izjave su prisutne na profilu Todorića, bivšeg vlasnika Agrokora, koji iskorištava ovu platformu kako bi najavio svoj dolazak na političku scenu. Riječ je o novom profilu koji unatoč manjem broju objavljenog sadržaja, već sad ima impresivnu gledanost. Rekordna objava sa 180 tisuća pregleda je snimka intervjua u kojem Todorić optužuje grupu Borg da ga je ucijenila na prodaju svoje firme, a prisutni su titlovi upadljivog fonta. Zanimljivo je istaknuti sam opis ovog profila; Ivica Todorić – osnivač Agrokor grupe i borac protiv korupcije.

17. Sdphrvatske, 1 tisuća pratitelja, 28 tisuća lajkova

SDP-ov profil dosta podsjeća na profil stranke Možemo. Objave su raznovrsne s lijepim titlovima, a prisutni su saborski zastupnici, pressice, intervjui i neke opuštenije objave (kao što je primjerice vesela reakcija članova na prolazak Leta 3 u finale Eurovizije). Neke objave nastoje na zabavan način ismijati izjave ili postupke vladajućih uz brojne zvučne i vizualne efekte. Ipak, takav sadržaj može ponekad biti cringe kao što je nedavna objava s Taylor Swift uz natpis „Shake HDZ off“ kojom se poziva na prosvjed. Čini se da se SDP ponekad previše trudi da osvoji nove birače.

18. Katarina Peović, 700 pratitelja, 7.5 tisuća lajkova

Objave naglašavaju političke stavove radničke fronte; dosta je korupciji, komercijalizaciji, dominaciji bogatih nad siromašnima, bijednim mirovinama, itd. Prisutni su njeni govori u saboru, izjave pred medijima ili pak neki video s „terena“ kao što je onaj u kojem prosvjeduje ispred kuće Blaža Pavičića. U tom tonu, često objavi i snimku s brojnih prosvjeda na kojima sudjeluje. Ipak, ne iskorištava sve alate TikToka pa sadržaj nije vizualno lijep niti efektima uređen.

19. Damir Habijan, 400 pratitelja, 800 lajkova

S obzirom da vodeći članovi HDZ-a uglavnom nemaju TikTok, vrijedilo je navesti profil jednog člana koji ga ipak ima. Iako manje popularan, Habijanov profil ima zanimljiv sadržaj kojeg valja istaknuti. Prisutne su objave iz sabora u kojima kritizira oporbu ali i brojni videi iz teretane. Korisnicima je tako pružena prilika da ih Habijan inspirira o crossfitu i rutinama vježbanja.

20. Igor Peternel, 257 pratitelja, 4 tisuća lajkova

Kao predsjednik zagrebačkog Domovinskog pokreta, Peternelu je očigledno glavna meta Tomašević. Objave sadrže rasprave iz gradske skupštine, obraćanje kameri iz auta, pressice ili pak snimanje migranta kako nespretno vozi po cesti u videu naslovljen „Uvezene kamikaze“. Tako su na profilu jasno predstavljeni njegovi ideološki stavovi kao i kritike upućene ostalim strankama. No forma je izrazito nekonzistentna, videi nisu prilagođeni TikTok formatu, a sadržavaju neugledne fontove koje svatko može dodati u objavu iz svog mobilnog uređaja – drugim riječima, kao da je sadržaj na brzinu uređen.

Zanimljivo je istaknuti da HDZ i njegovi članovi nemaju profile na TikToku, osim spomenutog Damira Habijana. Očigledno su im uzor briselski službenici kojima je upotreba TikToka zabranjena.

Ako primijetite još koji zanimljiv profil na TikToku koji smo možda propustili, slobodno nam javite da ga uključimo u ovaj popis!

Autorica teksta: Jelena Sertić

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3