Treba vam PR agencija? Prvo utvrdite što tražite

Vlasnik ste manje tvrtke i želite angažirati profesionalnu PR agenciju. Prije nego što se bacite u trošak koji (ako želite kvalitetnu uslugu) za manja poduzeća dugoročno nije zanemariv, razmislite o tome što želite postići. Odnosno, kakvu PR agenciju tražite/trebate.

Izvor: Forbes

Izvor: Forbes

Da, mi ovdje prodajemo PR usluge, ali možda biste se zapravo više usrećili s marketinškom ili agencijom koja se bavi samo zakupom medijskog prostora. PR može činiti čuda za vaše poslovanje, ali prvo odgovorite samima sebi na sljedeća pitanja. Mogli biste uštedjeti novac i frustraciju. Temom su se pozabavili i na entrepreneuru, a mi smo ju malo prilagodili.

1. Što želite postići s PR-om? Ne znate li što bi za vas bio ROI, možda je bolje da pričekate s ulaganjem u odnose s javnošću. Odgovor kako „želite da se o vama malo piše“ nije dobar. Novac radije uložite u zaposlenike. Ili ako baš želite dospjeti u medije – platite oglas. Ukratko, prije razgovora s potencijalnim savjetnicima za odnose s javnošću razmislite: želite li unaprijediti prodaju, odnose s korisnicima i klijentima, pridobiti partnere za projekt koji kanite pokrenuti ili…? Nije svejedno trebate li što veći broj lajkova na Facebook stranici, udarnu temu u poslovnom mediju ili naslovnice najčitanijih dnevnih listova. PR agencija morala bi vam moći ponuditi i najbolji način mjerenja učinaka svoga rada. A odgovor na ovo pitanje dulji je od ostalih, jer, osim što je početna točka svakog promišljanja o PR aktivnostima, upravo je nevjerojatno koliko je često nejasan. Ili ga je teško artikulirati.

 2.  Koji mediji vam trebaju? Jesu li to online ili klasični mediji, vaša PR agencija morala bi znati kako će na najbolji način odaslati poruke prema što širem krugu vama bitnih javnosti. Kombiniranje klasičnih i online kanala ima najbolje učinke pa vidite kakva su iskustva agencija koje vas zanimaju. Ne očekujte gotove ideje, njih ćete dobiti kada dogovorite suradnju. To je „roba“ koju ozbiljne agencije – prodaju, a ne daruju kako bi vas osvojile.

 3. Poznaje li agencija vaš sektor poslovanja? Ima li agencija reference iz vašeg sektora djelatnosti, uštedjet ćete vrijeme potrebno za upoznavanje s osnovnim pojmovima struke i važnim čimbenicima poput novinara, institucija i organizacija, zakonskih okvira i potencijalnih prijetnji. I vaše konkurencije, također.

 4. Tko će vas voditi? Iskustvo osobe koja vas je „pridobila“, barem u domaćim agencijama, na raspolaganju je čitavom timu – čak i ako ona ne vodi osobno dnevne operativne poslove. Niste kupili mačka u vreći i to nije degradiranje vas kao klijenta već stvar raspoređivanja radnih zadataka u agenciji, sukladno zahtjevnosti. Ne očekujte da će vam direktor osobno pisati blic vijesti za web, ali angažirate li prave profesionalce, znajte da će uskočiti i u to, ako prigusti.

 5. Kratkoročna ili dugoročna suradnja? Agencija koja vas sustavno prati dobro poznaje vaše poslovanje, prati i analizira medijsku sliku, može proaktivno razmišljati i na stand by-u je za sve što vam iz njihove djelatnosti zatreba. No ne morate se vezati vječnim ugovorom, u redu je imati probni rok od nekoliko mjeseci. Ili angažirati agenciju samo za potrebe određenog projekta.

6. Kako ugovoriti suradnju? O plaćanju usluga možete razgovarati na više načina; odmah otkriti budžet pa vidjeti kakav paket dobivate ili zatražiti cjenik usluga i „napuniti košaricu“ do svote koju možete platiti (nije preporučljivo). A možete i zatražiti ponudu usluga skrojenih po vašoj mjeri te njima pripadajuću procjenu satnice i vrijednosti posla, ili pak s agencijom podijeliti rizik ulaganja u suradnju – dobiti PR usluge povoljnije i platiti proviziju nakon postizanja cilja.

 7. Nudi li agencija usluge medijskog treninga? Treba li vam? Očekujete li neku krizu osim nastavka gospodarske ili velik interes medija za projekt koji će vas lansirati barem u Guinessovu knjigu rekorda? Mislite li javno istupati, dobro je imati i tu opciju, osobito ako dogovarate dugoročnu suradnju. Vaša agencija može i preporučiti stručnjake od povjerenja, ako već sama ne nudi tu uslugu.

8. Kako ćete komunicirati? Treba li vašem poslovanju PR savjetnik 24/7, koji dežura nad vašom Facebook stranicom ili vam je priroda posla takva da ga angažirate za radnog vremena radnim danom, jer za drugo nema potrebe? Odmah utvrdite želje, potrebe i mogućnosti. Iako, teško da će vam agencija uskratiti mogućnost javljanja kada imate nešto hitno.

9. Što je vama činiti? Sudjelovati. Dijeliti informacije, mišljenja, ideje. Postavljati pitanja, davati odgovore. Komunicirati. Dogovoriti hoćete li se uključivati u, primjerice komunikaciju na društvenim mrežama ili će to agencija raditi umjesto vas. Utvrdite što je agenciji potrebno za uspješan rad pa vidite možete li to osigurati i -podijelite zaduženja.

 

Originalan članak je objavljen 28. siječnja 2015.

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3