12 alata koji olakšavaju život svakom PR-ovcu

Za sve struke je početak karijere izazovno razdoblje. Međutim, ulazak u svijet odnosa s javnošću donosi sa sobom svoj poseban set izazova. Brzina djelovanja je ključna, ali isto tako i kvaliteta, jer u ovom poslu nema mjesta za greške. To može biti naročito zahtjevno za one koji tek započinju svoj put u PR-u. S ciljem olakšavanja takvih stresnih situacija, donosim vam nekoliko alata koji mogu biti korisni svim PR početnicima, a meni su svakako olakšali početak rada u Manjguri. Oni su jednostavni za korištenje no istovremeno izuzetno efikasni.

Track Changes/ Evidentiranje

Microsoft Word zapravo nudi mnogo zanimljivih opcija koje često prođu neopaženo. Track Changes je vrlo koristan alat kad se netko uči poslu jer omogućava korisniku da prati izmijenjene promjene u tekstu – primjerice kad pišete tekst priopćenja, šaljete ga nadređenom da ga ispravi, a verzija teksta koju povratno dobijete sadrži korekcije. Na taj način se jasno vidi gdje su učinjene greške, kako ih ispraviti i na što obratiti pažnju. Time je proces učenja osnovnih PR vještina, znatno olakšan.

Ispravi me (Hašek)

Riječ je o projektu koji zapravo postoji već 20 godina, a na njemu su radili studenti i profesori s Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Besplatna stranica sadrži vrlo jednostavno sučelje u koje je potrebno ubaciti tekst kako bi se provjerila gramatička ispravnost. Naime, na internetu se mogu pronaći brojni besplatni alati za engleske tekstove poput Grammaryla ili Hemingway editora koji daju sugestije za preradu teksta ili stila pisanja. No u nedostatku takvih platformi za hrvatski jezik, Ispravi.me obavlja odličan posao te pruža pouzdane rezultate. Dapače, imamo toliko pouzdanje u njega da smo odlučili uz njegovu pomoć provjeriti i tekst iz ovog bloga. Njegovu efikasnost možete procijeniti i sami.

Canva.com

Canva se od 2013. koristi za širok raspon poslovnih i privatnih potreba, ali pretežno za kreiranjeprezentacija, postera, marketinških materijala te sadržaja na društvenim mrežama. Popularizirala se kao iznimno koristan i jednostavan alat, pogotovo za one koji žele izraziti svoju kreativnost, a nedostaje im iskustva i znanja u dizajnu. Za PR je posebno korisna jer pruža mogućnost brzog kreiranja konzistentnog dizajna prilikom izrade vizualnog brenda. Njena premium verzija koja se plaća sadrži još više fotografija, ilustracija i efekata.

Google prevoditelj

U redu, svi znamo za prevoditelja i već smo ga malo uvrijedili u ovom blogu kad smo napisali da  ga u prevođenju ChatGpt ponekad nadmaši. No kao pristupačan alat zapravo nudi mnogo trikova o kojima dosta ljudi ne zna. Možete ubaciti cijeli dokument i on će ga prevesti ili ako vam treba, cijelu webstranicu. Njegova mobilna aplikacija sadrži opciju snimanja razgovora – puštanjem audiosnimke, Google prevoditelj ono što je rečeno sam natipka i prevede. Postoji i opcija razgovora, gdje mobitel postaje tumač, okrenete ga prema sugovorniku, on priča na svom jeziku, a vi na svome dok se prijevod automatski generira. Osim toga, postoji opcija fotoaparata gdje se tekst uslika, a potom prevede. Zgodan trik kada ste u nekoj trgovini u stranoj zemlji, a ne razumijete upute s kutije kako nešto skuhati. No ovaj alat je iznimno koristan za PR, kada treba brzo prepisati neki tekst omogućuje da ga se skenira te kroz dva klika uveze na laptop ili neki drugi uređaj. Sličnu funkciju nudi i Google lens, kamerom je moguće skenirati tekst koji se potom kopira u međuspremnik mobilnog uređaja.

WhatsApp Desktop

Dok radite na laptopu i pišete izvješća, pratite medije i užurbano komunicirate s kolegama, nezgodno je obraćati pozornost i na mobitel. Zbog toga je Whatsapp inačica za desktop iznimno praktična jer omogućava da su nam zadaci i poruke na jednom ekranu.

Transkriptor.com i transcribe.com

Izrada briefa, transkripta ili raznih dokumenata jedan je od najčešćih poslova asistenata u PR agenciji. Nekada je to trajalo satima, neke audiosnimke se loše čuju i riječi govornika su nejasne, a često je u užurbanom svijetu komunikacija potrebno izjavu imati što prije na papiru. Uz transkriptor.com i transcribe.com, izrada transkripta je značajno olakšana, a iskreno – živci i vrijeme pošteđeni. Treba napomenuti da obje stranice nude besplatnu verziju koja ima vremensko ograničenje, a plaćanjem se ona može nadograditi.

ChatGPT, Gemini, Writesonic i drugi

Trenutačno najpoznatiji alat umjetne inteligencije koji se naizgled počeo koristiti za sve! Riječ je o jezičnom AI modelu koji se posebno istaknuo u generiranju uzrečica, slenga i izraza. U klasičnom PR-u, gdje brainstorming i kreativnost igraju ključnu ulogu, ChatGPT se pokazao kao izvrstan saveznik onima koji kvalitetno znaju postaviti input. Ono što ga izdvaja je njegova sposobnost preciznog prevođenja stranih jezika na hrvatski i obrnuto jer uzima u obzir kontekst teksta, a to često radi bolje od klasičnog Google prevoditelja. Ipak ga treba uzeti s oprezom jer ima svoja ograničenja, katkad daje netočne informacije, te raspolaže s podacima do 2023. Dodatno, ako imate dobra teoretska znanja s faksa, te radite na sebi prema smjernicama za dobrog asistenta u PR agenciji, ChatGPT, Gemini i slični alati bit će vam dobra ispomoć, no pravi doprinos projektu doći će od vas, vaše kreative i vaših sposobnosti.

LinkedIn

Mnogi doživljavaju LinkedIn kao poslovnu verziju Facebooka s naglaskom na karijere i poslovne ideje, što može biti zastrašujuće za svakog početnika, neovisno o struci. No unatoč nedostatku vlastitog poslovnog iskustva, ova platforma nam omogućuje da ostanemo u tijeku s poslovnom zajednicom koja nas zanima. To uključuje poduzeća, zaposlenike, vlasnike agencija… Dok skrolamo LinkedInom, čitamo njihove komentare i mišljenja o temama koje su za njih bitne ili su ih zaintrigirale tog dana. S obzirom na to da su PR agencije izrazito aktivne na ovoj platformi, za početnika je profil na Linkedinu najlakši način da ostane informiran o najnovijim događajima i trendovima u industriji. Valja istaknuti da praćenjem PR agencija čiji vas rad zanima, dobivaju se odmah i najnovija ažuriranja o njihovim aktivnostima – bilo da se radi o organiziranim radionicama ili o mogućnostima zapošljavanja.

Image Enhancer

Ponekad je potrebno izraditi neki vizual, a originalna fotografija s kojom raspolažemo je niske kvalitete. Na internetu postoje brojni alati poput ovog, gdje besplatno i kroz par klikova dobijete poboljšanu i kvalitetniju fotografiju. Ovaj alat je uistinu jednostavan za korištenje i dobro dođe u svakodnevnim agencijskim zadacima.

GraphMaker

Još jedna platforma koja funkcionira na temelju umjetne inteligencije. Ako niste vješti u izrađivanju grafova, a želite brzo impresionirati kolege na poslu, ovaj alat je za vas. Uvezete tablicu i podatke iz excela te natipkate što vam treba. Primjerice, „trebam linijski graf u kojem se jasno vidi povećanje prihoda u xy kategoriji“ – mogućnosti su zaista beskrajne.

Digital Ad Expert

Danas se oglašavanje i komuniciranje uvelike odvijaju na društvenim mrežama. Zbog toga učenju i usavršavanju nikad dosta! Ova platforma je jednostavna, zabavna te najbolje od svega – besplatna. Polaznik ima priliku naučiti kako online oglašavanje zaista funkcionira uz biranje tečaja koje ga najviše zanima. Izvještajne kampanje, targetiranje na Redditu, budžetiranje na Facebooku, oblici oglašavanja na TikToku – samo su neke od mogućih tema, a na kraju se dobiva i stručni certifikat.

Grow with google

Riječ je o još jednoj besplatnoj platformi gdje korisnik bira učiti ono što će mu najviše koristiti. Neke od ponuđenih tema su priprema za novi posao, razvijanje komunikacijskih vještina, digitalni marketing, kodiranje i programiranje, vještine dizajna i drugo. Nude se i tečaji za razvijanje poslovanja kao što je market finder kojim se mogu pronaći potencijalna tržišta i kupci. Mali poduzetnici imaju priliku naučiti kako razviti poslovni profil, evaluirati maloprodaju webstranice, povećati produktivnost ili pak iskoristiti Google oglase. U konačnici, polaznik osim novostečenih vještina, dobiva i zgodan dodatak u životopisu – stručni certifikat o položenom tečaju.

Uz ove alate je rad u odnosima s javnošću uistinu olakšan! Isprobajte ih i javite nam ako znate za neke koji su nam ovdje promaknuli.

Kako napisati priopćenje za medije i koje su najčešće pogreške koje pri tome radimo pročitajte u našim ranijim tekstovima.

Autorica teksta: Jelena Sertić

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3