Društvene mreže trebaju koristiti i dobrotvorne ustanove
Društvenim se mrežama sve više koriste i dobrotvorne ustanove i udruge te svi oni koji se bave humanitarnim aktivnostima kako bi se što više povezale s pratiteljima.
Prema pisanju guardiana.co.uk upravo su društvene mreže tajni alat koji dobrotvorne ustanove tek otkrivaju. Nedavno istraživanje u Velikoj Britaniji, pokazuje kako su dobrotvorne ustanove dvostruko povećale svoje sljedbenike na socijalnim mrežama u zadnjih godinu dana. Ipak, za mnoge su ustanove/udruge društvene mreže i dalje prevelika avantura.
Naravno, treba uzeti u obzir kako dobrotvorne ustanove žive od volontera i dobrotvornog rada, te im društvene mreže možda i nisu pri vrhu prioriteta. Međutim, ovim se kanalima mogu otvoriti nove mogućnosti i/ili proširiti stare.
Dobrotvorne se ustanove oslanjaju na javnu podršku te moraju iskoristiti sve mogućnosti kako bi doprijeli do što većeg broja građana, potencijalnih donatora i volontera. Tu glavnu ulogu mogu igrati upravo socijalne mreže. Putem socijalnih mreža možete pronaći još više sljedbenika, dijeliti uspješne priče, stvoriti mrežu sa istomišljenicima i sličnim organizacijama, ohrabriti ljude da se pridruže kampanjama, pronaći volontere, donatore te pokazati utjecajnost svoga rada.
Planiranje
Kada planirate kampanju za društvene mreže, pažljivo proučite što vam koja mreža omogućava te do kojeg profila ljudi želite doći. Na primjer, Facebook je masivan pokret kojim se uglavnom koristi mlađa populacija, dok je LinkedIn profesionalan alat kojim možete kontaktirati poslovnjake.
Iako možda izgleda da je najlakše uključiti se u što veći broj društvenih mreža, treba brinuti o jednom malenom detalju: društvenom. Morate voditi računa da se nalazite u dvosmjernoj ulici, morate komunicirati sa svojim sljedbenicima. Neka vaše društvene mreže uvijek budu aktivne; najavljujte vijesti, događanja, osvježujte uvijek s novim, zanimljivim i relevantnim sadržajem i najvažnije, budite redoviti. Nitko vas neće pratiti ako ćete objavljivati nešto svakih šest mjeseci.
Osobne priče
Također, poželjno je da vaša društvena mreža bude što što je moguće više osobnija kako bi se svi mogli s vama poistovjetiti. Neka vaši volonteri, pomagači i sami šire priče o svojem djelovanju, jer takve će se priče najlakše progurati.
Osim što vam se nudi prilika da direktno komunicirate sa svojim sljedbenicima, društvene mreže omogućuju vam i da se emocionalne povežete s njima. Tekstovi mogu biti odlični za prijenos informacija, ali slike, video i anegdote o ljudskim reakcijama su ono što može oživjeti vaše djelo. Potencijalni volonteri puno će prije poželjeti vam se pridružiti ukoliko će si moći predočiti one kojima bi pomagali. Donatori će biti susretljiviji ako se mogu poistovjetiti s problemom – ideja da mogu pomoći nekome tko je poput njih, njihovih bližnjih, njihovih ljubimaca, itd. Ljudske priče su bit humanitarnog djelovanja, one čine njihovo djelovanje stvarnim i ostavljaju još veći utisak u ljudima, a to je veoma korisno, pogotovo ako želite privući više donatora. Objavite svoja dostignuća te pokažite što se postiže s tim donacijama.
Strpljenje
I za kraj, nemojte zaboraviti, na društvenim mrežama se nalaze milijuni potencijalnih pratitelja, prijatelja, pomagača i volontera koje ne biste smjeli propustiti. Budite strpljivi, potrebno je neko vrijeme da otkrijete sve tajne i čari socijalnih mreža i da izgradite mrežu svojih pratitelja.
Međutim, kada savladate prve korake, shvatit ćete da komunicirati putem društvenih mreža nije tako komplicirano kao što ste možda zamišljali. 🙂
Oznake: Facebook, Linkedin, Društveni mediji