Koje obrasce ponašanja izbjegavati na LinkedInu
Društvene mreže klub su u koji se svatko može uključiti, a sve što vam je potrebno je kompjuter i internetska veza. Svi još uvijek učimo pravila ponašanja vezana uz to kako će drugi doživjeti naše aktivnosti na nekoj od društvenih mreža, jer ponekad je teško procijeniti hoće li drugim članovima internetske zajednice neke naše aktivnosti biti zanimljive ili će ih smatrati jednostavno iritantnim. Kada je riječ o vašim osobnim profilima na kojima se nalaze samo vaši prijatelji i obitelj, lagane digresije u prihvatljivom ponašanju još se mogu i zanemariti. No što kada je vaše ponašanje izloženo očima budućeg potencijalnog poslodavca? LinkedIn je mreža namijenjena primarno poslovnim kontaktima i pravila ponašanja koja će vam možda proći na društvenoj mreži poput Facebooka ne znače nužno da će biti prihvaćena i na LinkedInu. Greške koje tamo učinite mogu vam direktno utjecati na karijeru i na to kako vas kolege doživljavaju. Prijatelji će vam možda i reći kada im je neko vaše ponašanje pomalo nesnosno, ali u poslovnom okruženju nećete naići na drugu priliku da se pokažete u boljem svjetlu. Pazite kako se ponašate kako ne biste zaradili etiketu onog tipa čije ponašanje svima ide na živce.
Predstavljate li se u pravom svijetlu na LinkedInu ili ste kao i većina nas ponekad posrnuli i načinili poneku od sedam pogrešaka koje nam donosi stranica prdaily.com? U nastavku pročitajte koja ponašanja trebate izbjegavati kako bi ne biste slali krivu sliku o sebi kolegama i nadređenim.
1. Jedna od najčešći pogrešaka je dijeljenje prevelikog broja sadržaja. Ova boljka u internetskom ponašanju stara je koliko i sam internet. Svi imamo ponekog prijatelja ili člana obitelji koji osjeća obavezu podijeliti s vama svaku sitnicu koju smatra zanimljivom, od smiješnog maila, videa, najnovijeg vica, recepta za kolače i još koješta. Obično takvi ljudi smatraju da jednostavnim klikom miša možete izbrisati nepoželjan sadržaj pa zapravo nikome ne čine štetu. Problem nastaje u prevelikom broju informacija koje nam danas stižu sa svih strana od mobitela, poruka, društvenih mreža, da nam jednostavno nisu potrebne nepotrebne mreže koje zaglušuju naš informacijski prostor. Stoga nemojte baš vi biti ti koje će druge zatrpavati nepotrebnim stvarima.
2. Na LinkedInu izbjegavajte nazivati se čudnim ili smiješnim nadimcima te komičnim titulama. Budite oprezni s takvim stvarima, iako možda mislite da se doimate kao zabavna osoba koja se ne doživljava previše ozbiljno, na internetu mnoge se stvari mogu krivo protumačiti, a LinkedIn je mjesto za posao a ne zbijanje šala, stoga imajte na umu da je smisao za humor super stvar, ali neće uvijek svi shvatiti šalu, a i pisana komunikacija se vrlo često može krivo protumačiti.
3. Ne nabrajate previše poslova koje radite odjednom jer izgledat će kao da se previše trudite. Naravno da se želite predstaviti u što boljem svjetlu, ali možete poslati i krivu poruku s pet poslova koje obavljate. Ne pretjerujte sa spiskom poslova da se ne bi izgubilo ono što je zapravo važno. Vodite računa da se poslovi nadopunjuju, a ne suprotstavljaju.
4. Pažljivo birajte sredstva komunikacije. Dobro razmislite da li je bolje nazvati, poslati mail ili komunicirati putem neke od društvenih mreža. LinkedIn nije mjesto za slanje jako važnih i hitnih poruka. Osobi koju ste kontaktirali možda će trebati par dana da vam odgovori na poruku pa radije birajte neki brži način komunikacije.
5. Suprotnost od prečestog korištenja maila na LinkedInu je nedovoljno korištenje istog. Ako imate profil na LikendInu koristite ga ili isključite.
6. Nemate sliku na profilu. Iako je LinkedIn poslovna mreža on je ipak i društvena mreža. Svima koji se nalaze na ovoj mrežu u cilju je ipak upoznati se s drugima, istražiti nešto o poslovnim kontaktima kako bi ustanovili postoje li poveznice među nama. Puno je jednostavnije pristupiti nekome na nekoj konferenciji i ostvariti kontakt ako možete povezati lice s profilom osobe.
7. Ponekad poželite nekoga dodati u kontakte i primijetite kako osoba ima više otvorenih profila. Kako znati koji je profil pravi, koji aktivno koriste, na koji će te dobiti odgovor? Napravite jedan profil i neka on bude vaša osobna iskaznica za poslovne kontakte.
Oznake: Linkedin, Društveni mediji, društvene mreže, FacebookPročitajte i…