Moderna evolucija PR-a – koje su vještine potrebne u 2024.?
Zanimaju vas odnosi s javnošću? Ako želite graditi karijeru u ovom području, morate biti u toku i određene vještine imati u malom prstu. Svijet PR-a je u posljednje vrijeme doživio velike promjene kroz dolazak novih alata i trendova. Važno je naučiti nešto novo svaki dan, pa tako određene vještine moraju savladati početnici, ali i stariji savjetnici. U nastavku donosimo pregled relevantnih PR vještina u 2024.
Komunikativnost
Iako poznanstva uvijek dobro dođu, važno je znati kome se obratiti u kojem trenutku i ne bojati se pitati, bilo kolege, bilo pojedince van ureda. Ljubaznost, otvorenost i komunikativnost su u ovom poslu vještine koje su „zlata vrijedne“.
Digitalna kreativnost
Ponekad je potrebno kreirati vizualno upadljiv sadržaj, za što je potrebna doza kreativnosti i imaginacije. U tome pomaže jednostavan alat poput Canve koji pruža mogućnost kreiranja različitih dizajnova. No osim u kreiranju vizuala, kreativnost i mašta dobro dođu u pisanju i kreiranju tekstualnog sadržaja što obuhvaća izvještaje, priopćenja, ali i objave na društvenim mrežama. PR ne voli suhoparni tekst, traži razmišljanje van okvira te inovativne načine prezentiranja klijenta ili sadržaja.
Kritičko razmišljanje
Klijenti često ovise o savjetima i inputu kojeg može pružiti samo PR-ovac koji razumije kontekst. Uz kritičko razmišljanje i besprekidno propitkivanje, komunikacijska strategija se dovodi do savršenstva. Važno je razmotriti je li vaša vizija priče doista legitimna, postoje li činjenice ili statistika koje ju mogu opovrgnuti? Upravo je zbog toga vještina kritičkog razmišljanja iznimno važna.
Znatiželja, želja za učenjem i usavršavanjem
Neovisno o tome nalazite li se na početku karijere u PR-u ili ste već ostvarili dugogodišnje iskustvo, učenje zaista nikada ne prestaje. Dok svakim danom dolaze nove tehnologije, starije se verzije već poznatih alata ažuriraju. Važno je osvijestiti te promjene i u njima se okušati, jer su i odnosi s javnošću prilika za cjeloživotno učenje.
Snalažljivost s alatima umjetne inteligencije
Sigurno ste čuli za ChatGPT no jeste li upoznati s ostalim AI platformama poput Geminija? Znate li da postoje alati kojima možete izrađivati nove vizuale poput MidJourneya? O novim alatima u PR-u smo već pisali no važno je njima ovladati i znati kako ih najbolje iskoristiti u svakodnevnom obavljanju zadataka. Iako je ChatGPT uistinu user-friendly, ostali nisu toliko jednostavni za korištenje te je ponekad potrebno izdvojiti dosta vremena kako bi postali s njima vješti. Nemojte bježati od umjetne inteligencije, radije ju prihvatite kao potencijalnog savjetnika i tako iskoristite njen pun potencijal.
Poznavanje novih medija i digitalno oglašavanje
Iznimno je važno biti informiran o najvažnijim zbivanjima što u današnjim okolnostima ne znači samo puko praćenje tradicionalnih medija. Naime, novi mediji su postali glavni alati komunikacije i oglašavanja, a obuhvaćaju društvene mreže koje su široko dostupne (Instagram, Facebook, TikTok, X). Sadržaj objavljen na mrežama, može bitno utjecati na imidž klijenta i pružiti uvid u to postoji li pozitivan ili negativan odnos s publikom. Osim toga, lažne vijesti su sve češća pojava u online svijetu i bitno je vještim okom ih prepoznati.
Svijet marketinga i svijet PR-a postaju sve više integrirani u jedno. Ipak, dok je marketing odavno prihvatio novitete, neki PRovci još nisu osvijestili važnost digitale. U sklopu toga, ključno je postati vješt u području SEO (search engine optimization) koje pruža poboljšanu vidljivost na Googleu i ostalim tražilicama. Tu su i analitičke vještine potrebne kada želimo analizirati podatke kod primjerice, korisnika koji su pogledali videozapis kojeg smo objavili na web stranici. Uz pomoć Google Ads i Looker Studio, dobivamo uvid u efikasnost dosadašnjih kampanja, ali i što točno treba mijenjati.
Više o alatima koji vam dana olakšavaju život pročitajte u tekstu 12 alata koji olakšavaju život svakom PR-ovcu.
Možda ovim tekstom nismo otkrili toplu vodu jer o znanjima i vještinama potrebnima za posao odnosa s javnošću pišemo već godinama, čak i desetljećima. Ipak, zanimljivo je gledati evoluciju PR-a dolaskom novih alata i trendova koje svakako treba ispratiti ako želimo biti uspješni. Kako su se znanja i vještine transformirali kroz vrijeme pogledajte u našim ranijim tekstovima:
2017. Deset ključnih vještina za PR-ovce budućnosti
2013. 10 osnovnih vještina budućeg PR stručnjaka
2012. 10 osnovnih web vještina koje bi svaki PR-ovac trebao imati
Autorica teksta: Jelena Sertić
Oznake: Odnosi s javnošću, posao u odnosima s javnošću, vještine PR-ovcaPročitajte i…